New Balance
PUMA
Αρχική Ειδήσεις Καλεντάρι Αποτελέσματα Ενημέρωση Εικόνες Άρθρα Εξοπλισμός Forum Διαφήμιση
Trinews.gr NSCoaching My Athlete POWERMAN GREECE Energy Races Kasimis Training
Άρθρα
MIZUNO Horizon
Saucony RIDE ISO
Metron Group
Olympians Run
Volos Half Marathon
Posidonios Imimarathonios
Almopia Half MArathon
Euchidios Athlos
Kifisia Run
MESSINI MARATHON
CRETE MARATHON
Orliakas Race
Marathon Half Marathon
Endomarch Run
Stis geitonies tis Athinas
X-treme Stores
Half Marathon EXPO
24 Ιουν 15 ← πίσω

Τι συμβαίνει στο σώμα μας όταν τρέχουμε στη ζέστη

Tawnee Prazak, μετάφραση/προσαρμογή Γιώργος Σπύρος
Φωτογραφία © Γιώργος Σπύρος , www.georgespyros.com για το RunningNews.gr


Το τρέξιμο στη ζέστη είναι σκληρό για το σώμα, αυτό δεν το αμφισβητεί κανείς. Όμως ποιοι ακριβώς μηχανισμοί του οργανισμού μας επηρεάζονται από τη ζέστη και την υγρασία και πως αυτό επηρεάζει αρνητικά την απόδοση μας;

Ας δούμε αναλυτικά τι μας συμβαίνει και πως μπορούμε να προσαρμοστούμε καλύτερα. Οι 5 τρόποι που η (πολύ) ζέστη επηρεάζει το τρέξιμό μας


Αλλαγές στη ροή του αίματος – Ιδρώτας

Το ανθρώπινο σώμα έχει την ιδιότητα να ψύχεται όταν η θερμοκρασία ανεβαίνει με τον ιδρώτα. Για την ακρίβεια είναι η εξάτμιση του ιδρώτα που μας ψύχει και όχι ο ιδρώτας καθεαυτός (είναι βασικό να το καταλάβουμε αυτό ώστε να κατανοήσουμε καλύτερα και τον ρόλο της υγρασίας)

Για να ιδρώσουμε και στην συνέχεια να "ψυχθούμε", το σώμα πρέπει να αυξήσει την ροή του αίματος στην επιφάνεια του δέρματος. Γιατί όμως το αίμα; Γιατί το αίμα είναι ο μεγαλύτερος φορέας ζέστης και ο ιδρώτας αποτελείται από πλάσμα, κάτι που προέρχεται από το αίμα. Οπότε όταν ιδρώνετε πάρα πολύ στην ουσία χάνετε όγκο αίματος, μην πούμε καν για τους ηλεκτρολύτες. Για αυτό η σωστή ενυδάτωση είναι ζωτική.

Η αυξημένη ροή αίματος είναι σοβαρό πρόβλημα για τους αθλητές αντοχής γιατί υπάρχει λιγότερο αίμα για χρήση από τους μύες που δουλεύουν και από άλλα ζωτικά όργανα όπως η καρδιά, κάτι που στο τέλος κάνει την προσπάθεια πολύ πιο δύσκολη.


Περισσότερες απαιτήσεις από την Καρδιά

Σε ιδανικές συνθήκες θα θέλαμε η καρδιά μας με κάθε σφυγμό να στέλνει όσο αίμα χρειάζεται έτσι ώστε η συχνότητα της να μην χτυπήσει κόκκινο για να καταφέρει να διατηρήσει μια συγκεκριμένη ένταση. Αυτό βέβαια σε συνθήκες ζέστης γίνεται κάπως δύσκολο.

Όταν περισσότερο αίμα πάει στην περιφέρεια, υπάρχει λιγότερο αίμα διαθέσιμο για την καρδιά. Αυτό μειώνει την «πλήρωση» της καρδιάς και τον όγκο αίματος που με κάθε χτύπο κυκλοφορεί. Για να το αντισταθμίσει αυτό η καρδιακή συχνότητα ανεβαίνει και άλλο, με αποτέλεσμα περισσότερη πίεση και πολύ εύκολα φτάνουμε στην μέγιστη προσπάθεια. Με άλλα λόγια, ένας ρυθμός 5'/χλμ μπορεί να φαίνεται 4'20''/χλμ γιατί απλά η καρδιά μας ζορίζεται αρκετά περισσότερο.

Τέλος όταν ο όγκος του αίματος μειωθεί αρκετά λόγω του αυξημένου και παρατεταμένου ιδρώτα, (απώλεια πλάσματος), τότε αυξάνεται η πυκνότητα του αίματος –συγκέντρωση ερυθρών αιμοσφαιρίων- κάτι που στρεσάρει περαιτέρω καρδιά και αγγεία.


Οι μύες που δουλεύουν δυσκολεύονται και περνάνε πιο εύκολα στο αναερόβιο κατώφλι.


Όταν ο όγκος του αίματος έχει μοιραστεί σε επιπλέον καθήκοντα κατά την άσκηση σε συνθήκες ζέστας, το επόμενο φυσικό θύμα είναι ο μύς που προσπαθεί να δουλέψει.

Οι μύες που εργάζονται υποφέρουν γιατί δεν λαμβάνουν αρκετό οξυγόνο. Το οξυγόνο είναι χρυσός, και μας επιτρέπει να διατηρείται η άσκηση για μεγαλύτερη διάρκεια. Χωρίς αυτό αναγκαζόμαστε να περνάμε το επίπονο αναερόβιο κατώφλι για να μπορέσουμε να παράγουμε την ίδια ενέργεια.

Το πέρασμα σε παραγωγή ενέργειας με αναερόβιο τρόπο επηρεάζει την άσκηση σε όλες τις εντάσεις και προκαλεί αρκετά θέματα όπως αυξημένη κατανάλωση ενέργειας, αύξηση συγκέντρωσης γαλακτικού οξέως. Επίσης καταναλώνονται περισσότεροι υδατάνθρακες για ενέργεια αντί για λίπος, και αυτό σημαίνει ότι έτσι η εξάντληση έρχεται αρκετά πιο γρήγορα.

Με 2 λόγια, το πέρασμα από αερόβια σε αναερόβια άσκηση σημαίνει πολύ πιο γρήγορη μυική εξάντληση.


Λιγότερο Vo2 max

Η καρδιά μπορεί να δουλεύει στο μέγιστο αλλά στέλνει λιγότερο αίμα από το συνηθισμένο, και οι μύες έχουν έλλειψη. Όλα αυτά εν τέλει καταλήγουν στο να έχουμε μειωμένο το πολύ σημαντικό Vo2 Max, που είναι η μέγιστη ποσότητα οξυγόνου που το σώμα μπορεί να χρησιμοποιήσει. Περισσότερο Vo2 max σημαίνει καλύτερη απόδοση για αθλητές αντοχές. Καθώς το Vo2 Max μειώνεται, σε οποιαδήποτε ένταση θα δουλεύετε ήδη ένα σκαλί πιο πάνω και όλο και πιο κοντά στο μέγιστο του Vo2 Max σας. Θα είστε με απλά λόγια λιγότερο αποδοτικοί.


Η υγρασία εμποδίζει την ψύξη

Η σχετική υγρασία είναι η ποσότητα νερού στον αέρα σε σχέση με το θεωρητικό μέγιστο νούμερο που ο αέρας μπορεί να συγκρατήσει και επηρεάζει άμεσα τον ιδρώτα και την ψύξη μας

Να θυμάστε ότι το σώμα ψύχεται με την εξάτμιση του ιδρώτα, όχι με τον ιδρώτα καθεαυτό. Όσο πιο πολύ υγρασία υπάρχει, τόσο πιο κορεσμένος είναι ο αέρας και τόσο πιο δύσκολο γίνεται να εξατμιστεί ο ιδρώτας μας. Επίσης ο ιδρώτας συνεχίζει και μένει επάνω μας, δίνοντας την αίσθηση ότι ιδρώνουμε ακόμα περισσότερο, αλλά δεν ισχύει αυτό. Είναι απλά η έλλειψη εξάτμισής του.

Με 2 λόγια, η αύξηση θερμοκρασίας θα μεταφραστεί σε μεγαλύτερη κατανάλωση ενέργειας και γρηγορότερη εξάντληση...


Καλά τρεξίματα!


Tawnee Prazak, μετάφραση/προσαρμογή Γιώργος Σπύρος

Πηγη: competitor.com, Tawnee Prazak

Σου άρεσε αυτό το άρθρο; Μοιράσου το με τους φίλους σου!

Κάντε "like" στη σελίδα μας στο facebook για όλα τα τελευταία Running News!

...διάβασε επίσης
Συνδυασμοί τροφών για περισσότερη υγεία Τρόφιμα υψηλής διατροφικής αξίας

Posidonios Imimarathonios
Σχόλια αναγνωστών
...διάβασε επίσης
Τρίπτυχο Διατροφή - Άσκηση - Αντιγήρανση Χειμώνας: Πως επηρεάζει το κρύο την καρδιά και το αναπνευστικό
Καραγεωργάκη-Σορολή ρεκόρ masters στον «ημι» της Αθήνας Οι καλύτεροι Έλληνες Μαραθωνοδρόμοι για το 2019
FitnessPulse

POWERMAN GREECE
Garmin FR family
Salomon
Runster
FitnessPulse.gr

Πρέπει να διαβάσετε
26 Φεβ 19
Δοκιμάσαμε το νέο adidas ULTRABOOST 19, το παπούτσι της νέας εποχής του running!
Επιμέλεια: Γρηγόρης Σκουλαρίκης
Ultraboost 19: Rethought. Recoded. Reboosted: Η adidas συνεπής με την ιστορία, έκανε πάλι το θαύμα της για να τρέξουμε με το καλύτερο running παπούτσι ever
17 Φεβ 19
Συνεχίζονται μέχρι 15 Μαρτίου οι εγγραφές για το POWERMAN Greece!
Η μεγαλύτερη διοργάνωση multisport τρέξιμο- ποδηλασία- τρέξιμο μεγάλης απόστασης, το POWERMAN, έρχεται για πρώτη φορά στην Ελλάδα. Η διοργάνωση θα πραγματοποιηθεί στο πανέμορφο Λουτράκι, στις 24 Μαρτίου 2019, με την ονομασία “POWERMAN Greece 2019”. Διοργανωτές του μεγάλου αυτού event είναι η  Διεθνής Ένωση Powerman, (I.P.A.), η Ελληνική Ομοσπονδία Τριάθλου και ο Δήμος Λουτρακίου – Περαχώρας – Αγ. Θεοδώρων
29 Ιαν 19
Δηλωθείτε με την ομάδα του RunningNews.gr στον Μαραθώνιο Ναυπλίου και κερδίστε!
Οι εγγραφές για τη διοργάνωση του Μαραθωνίου Ναυπλίου που θα γίνει στις 3 Μαρτίου 2019 έχουν ανοίξει και το RunningNews.gr σας δίνει τη δυνατότητα αν έχετε επιλέξει αγώνισμα Μαραθώνιο ή Ημιμαραθώνιο να μπείτε αυτόματα στην κλήρωση για δωρεάν διαμονή στο Ξενοδοχείο ΑΜΑΛΙΑ Ναυπλίου 2-3/03/2018.


©2005-2019 RunningNews.gr: Τα πάντα για το τρέξιμο, το δρομέα και τους αγώνες δρόμου. Ενημέρωση, Αρθρογραφία, Φωτογραφίες, Βίντεο, Φόρουμ - Όροι Χρήσης
Επικοινωνήστε μαζί μας για οτιδήποτε επιθυμείτε στο info [at] runningnews [dot] gr - Αν επιθυμείτε να διαφημιστείτε στο RunningNews.gr δείτε εδω

SportsWeb.gr Network: RunningNews.gr - trinews.gr - Runster.gr - Energy Races - duathlon.gr - Nutrition News - Fitness Pulse