NFL Athens
Αρχική Ειδήσεις Καλεντάρι Αποτελέσματα Ενημέρωση Εικόνες Άρθρα Εξοπλισμός Forum Διαφήμιση
Αθλητικός Εξοπλισμός NSCoaching My Athlete Triathlon News Energy Races Kasimis Training
Άρθρα
Intersport

Saucony
Ethic Sport

Outrun

Volos Half Marathon
Andros Half Marathon
Kallithea Run
Lamia Run Festival
Arafinios
Crete Marathon
To 10ari tou Parkou
Energy Races
X-treme Stores
Street Relays

21 Απρ 05 ← πίσω

Η επιλογή παπουτσιών

Επιμέλεια: Γρηγόρης Σκουλαρίκης
Τα είδη των παπουτσιών

Παπούτσια ελεγχόμενης κίνησης (Motion Control)

Τα παπούτσια ελεγχόμενης κίνησης είναι τα πιο σταθερά, προσανατολισμένα στον έλεγχο παπούτσια. Σχεδιασμένα να περιορίζουν την υπερπαρεκλινόμενη βημάτιση (ή να επιβραδύνουν το βαθμό στον οποίο ένας δρομέας παρεκκλίνει), τα παπούτσια ελεγχόμενης κίνησης είναι γενικά βαριά αλλά πολύ ανθεκτικά. Μπορούν να περιλαμβάνουν χαρακτηριστικά όπως μεσαία υποστήριξη (για τον έλεγχο του βηματισμού), πάτο από πολυουρεθάνη (για σταθερότητα του πάτου) και περίβλημα ανθρακικής γόμας (για ανθεκτικότητα περιβλήματος). Πολλά κατασκευάζονται πάνω σε μία επίπεδη σόλα, ο οποίος προσφέρει σταθερότητα και μέγιστη μέση υποστήριξη.
Θα πρέπει να αγοράσετε τέτοια παπούτσια εάν: είστε δρομέας υπερπαρεκλινόμενης βημάτισης ο οποίος χρειάζεται χαρακτηριστικά ελέγχου και έχει προτεραιότητα την ανθεκτικότητα. Ή: εάν φοράτε ορθοπεδικά και θέλετε ένα συμπαγές μέσο πάτο και βαθύ αντιστάτη τακουνιού. Ή: εάν είστε βαρύς δρομέας ο οποίος χρειάζεται επιπλέον ανθεκτικότητα και έλεγχο. Οι δρομείς με επίπεδη πατούσα συχνά προτιμούν τα παπούτσια ελεγχόμενης κίνησης.

Παπούτσια σταθερότητας (Stability)

Τα παπούτσια σταθερότητας προσφέρουν ένα καλό συνδυασμό απορροφητικότητας, μέσης υποστήριξης και ανθεκτικότητας. Για να παρέχουν σταθερότητα, αυτά τα παπούτσια έχουν συχνά ενδιάμεσους πάτους μέσης υποστήριξης ή διπλής πυκνότητας. Συνήθως κατασκευάζονται πάνω σε μία ημικαμπυλωμένη σόλα.
Θα πρέπει να αγοράσετε τέτοια παπούτσια εάν: είστε δρομέας μεσαίου βάρους που δεν έχει ιδιαίτερα προβλήματα ελέγχου κίνησης και θέλει ένα παπούτσι με κάποια μέση υποστήριξη και καλή ανθεκτικότητα. Οι δρομείς με κανονικές καμάρες συχνά προτιμούν τα παπούτσια σταθερότητας.

Παπούτσια απορροφητικότητας (Cushioned)

Τα παπούτσια απορροφητικότητας έχουν γενικά τον πιο μαλακό (ή πιο απορροφητικό) ενδιάμεσο πάτο και την ελάχιστη μέση υποστήριξη. Συνήθως κατασκευάζονται πάνω σε ημικαμπυλωμένη ή καμπυλωμένη σόλα για την υποβοήθηση της κίνησης του ποδιού, το οποίο είναι χρήσιμο για τους δρομείς υποπαρεκλινόμενης βημάτισης (οι οποίοι έχουν στοιβαρά, δυσκίνητα πόδια).
Θα πρέπει να αγοράσετε τέτοια παπούτσια εάν: είστε αποδοτικός δρομέας ο οποίος δεν υπερπαρεκλίνει και δεν χρειάζεται πρόσθετη μέση υποστήριξη. Οι δρομείς με ψηλές καμάρες συνήθως προτιμούν τα παπούτσια απορροφητικότητας.

Παπούτσια μικρού βάρους - προπόνησης (Lightweight Training)

Τα ελαφριά παπούτσια προπόνησης είναι ελαφρύτερες εκδόσεις των καθιερωμένων για προπόνηση. Συνήθως κατασκευασμένα πάνω σε ημικαμπυλωμένη ή καμπυλωμένη σόλα, τα ελαφριά παπούτσια προπόνησης χρησιμεύουν για προπονήσεις γρήγορου ρυθμού ή αγώνες. μερικά ελαφριά παπούτσια προπόνησης είναι σχετικά σταθερά, άλλα όχι. Θα πρέπει να αγοράσετε τέτοια παπούτσια εάν: είστε γρήγορος, αποδοτικός δρομέας ο οποίος θέλει ένα δεύτερο ζευγάρι ελαφριών παπουτσιών για προπόνηση γρήγορου ρυθμού. Ή: εάν θέλετε ένα αγωνιστικό παπούτσι, αλλά με περισσότερη υποστήριξη και απορροφητικότητα που θα είχατε από καθαρά αγωνιστικό παπούτσι.

Παπούτσια ανωμάλου (Trail)

Τα παπούτσια ανωμάλου προσφέρουν αυξημένη πρόσφυση της σόλας, ενδιάμεσο πάτο όμοιο με αυτόν των παπουτσιών σταθερότητας και άνω μέρος με ενίσχυση στα δάχτυλα και ενισχυμένες ραφές για μεγαλύτερη ανθεκτικότητα.
Θα πρέπει να αγοράσετε τέτοια παπούτσια εάν: κάνετε πολλές προπονήσεις εκτός δρόμου και θέλετε παπούτσι με αυξημένη πρόσφυση, ενισχυμένο άνω μέρος και επιπρόσθετη προστασία από χτυπήματα από πέτρες.


Πως να διαλέξετε σωστά παπούτσια

Συχνά μας ζητάτε να προτείνουμε την ’καλύτερη’ μάρκα παπουτσιών. Όμως, δεν υπάρχει μία καλύτερη μάρκα. Αντίθετα, υπάρχουν τρία ζητήματα όσον αφορά τον καλύτερο τύπο παπουτσιού για ένα συγκεκριμένο δρομέα. Το πρώτο ζήτημα αφορά τι είδος πέλματος έχει ο δρομέας (υψηλή καμάρα, επίπεδο πέλμα, ή κανονική καμάρα). Στη συνέχεια, είναι σημαντικό το πάτημα του πέλματος του δρομέα (τακούνι, μύτες ή μέση) και το πρότυπο βαδίσματος (υπερπαρέκλιση, υποπαρέκλιση, ουδέτερο). Είναι πέρα από τους σκοπούς του άρθρου αυτού να μελετήσει την βιομηχανική του τρεξίματος και τα τεχνικά χαρακτηριστικά συγκεκριμένων παπουτσιών. Η φύση των πληροφοριών στο παρόν άρθρο είναι γενική.

Τι πρέπει να έχετε υπόψην όταν επιλέγετε παπούτσια

• Αγοράστε παπούτσια τρεξίματος από εξειδικευμένο κατάστημα ή από κάποιον που να γνωρίζει πως να ταιριάζει τον σωστό τύπο παπουτσιών τρεξίματος βάση του πέλματός σας και του είδους βηματισμού.
• Δοκιμάστε τα παπούτσια κατά το απόγευμα, όταν το πόδι έχει διασταλεί στο μέγιστο μέγεθός του. Στην επιλογή του μεγέθους, σιγουρευτείτε ότι υπάρχει περίπου 1/2 ίντσα περιθωρίου μεταξύ δαχτύλου και αρχής παπουτσιού.
• Να δοκιμάζετε τα παπούτσια με τις κάλτσες που θα φοράτε όταν τρέχετε.
• Αναλύστε την ανάγκη σας για αγορά παπουτσιών τρεξίματος βάση του αριθμού των μιλιών που έχετε κάνει με τα παλιά παπούτσια. Μην περιμένετε να αγοράσετε παπούτσια όταν φθαρούν εξωτερικά τα παλιά. Ο ενδιάμεσος πάτος των περισσότερων παπουτσιών καταρρέει στα 600 χιλιόμετρα (ή νωρίτερα σε μερικές περιπτώσεις) και προσφέρει λίγη ή καθόλου προστασία μετά από αυτό το διάστημα. Τα παπούτσια του τρεξίματος είναι η πρώτη γραμμή άμυνας απέναντι στους τραυματισμούς.
• Αν μπορείτε αγοράστε δύο ζευγάρια παπουτσιών τρεξίματος. Η εναλλαγή στη χρήση τους θα αυξήσει το όριο ζωής του κάθε ζευγαριού.
• Σχεδόν τέσσερις με έξι εβδομάδες πριν τον μαραθώνιο, αγοράστε ένα ζευγάρι το οποίο θα χρησιμοποιήσετε στον αγώνα. Το ζευγάρι αυτό θα πρέπει να είναι το ίδιο μοντέλο παπουτσιού με αυτά που έχετε διαπιστώσει ότι σας βολεύουν κατά τις μεγάλες προπονήσεις σας. Πρέπει να υπάρχει αρκετός χρόνος ώστε να στρωθεί το νέο ζευγάρι (καταγράφοντας 100χλμ μαζί με μία μεγάλη προπόνηση) πριν τον αγώνα.

Φροντίδα των παπουτσιών

• Φοράτε τα παπούτσια σας μόνο για τρέξιμο. Θα κρατήσουν περισσότερο με αυτόν τον τρόπο.
• Μην πλένετε ή στεγνώνετε τα παπούτσια σε πλυντήριο. Αν λερωθούν, πλύντε τα στο χέρι με ειδικά καθαριστικά παπουτσιών.
• Αν τα παπούτσια βραχούν, γεμίστε τα με εφημερίδα, ώστε να επιταχύνετε το στέγνωμα.



* Το άρθρο πρωτοδημοσιευτηκε τον Απρίλιο του 2005

Επιμέλεια: Γρηγόρης Σκουλαρίκης

Ακολουθείστε με
web: www.duathlon.gr
facebook:  SpeedyS
twitter: SpeedyPowerman
Instagram: speedypowerman
Σου άρεσε αυτό το άρθρο; Μοιράσου το με τους φίλους σου!

...διάβασε επίσης
Πως η ήττα μπορεί να με κάνει καλύτερο αθλητή Οι καλύτεροι άνδρες Έλληνες Μαραθωνοδρόμοι για το 2017

Runster.gr
Σχόλια αναγνωστών
...διάβασε επίσης
6+1 πολύ ασυνήθιστοι αγώνες τρεξίματος Προπόνηση και τρέξιμο στο χιόνι και τον πάγο
Η προπόνηση της εβδομάδας : Τρέξιμο αποκατάστασης Επέζησε από έμφραγμα ενώ έτρεχε. Ορίστε πως το βίωσε
Nutrition News

MIZUNO Wave RIDER
Color Day Run
Garmin
Salomon

Runster

Energy Races

ATGM
Πρέπει να διαβάσετε
14 Μάρ 17
16–19 Μαρτίου η καρδιά του αθλητισμού και του fitness χτυπά στη Half Marathon & Sports Show expo!
Έφτασε η στιγμή για την ετήσια συνάντηση των επαγγελματιών που δραστηριοποιούνται στον κλάδο του αθλητισμού και του fitness και του ιδιαίτερα δυναμικού κοινού των αθλούμενων, καθώς ξεκινά η 3η Half Marathon Expo, η επίσημη έκθεση του Ημιμαραθωνίου της Αθήνας, η οποία φέτος γίνεται ακόμα μεγαλύτερη και διεξάγεται παράλληλα με τη 12η Sports Show.
08 Μάρ 17
Πάρε μέρος στο πρώτο μεγάλο τριαθλητικό ραντεβού της Άνοιξης στον Κάλαμο Αττικής!
Energy Triathlon Attiki – Kalamos Multisport Festival 2017: Την Κυριακή 23 Απριλίου, ο Κάλαμος Αττικής θα υποδεχτεί για 1η φορά ένα υπέροχο φεστιβάλ multisport.
27 Φεβ 17
Πάρε μέρος στο Δίαθλο Αρχαίας Ολυμπίας στις 12 Μαρτίου με φόντο το ολυμπιακό ιδεώδες!
Η Ελληνική Ομοσπονδία Τριάθλου, ο Δήμος Αρχαίας Ολυμπίας και ο Ναυτικός Όμιλος Κυπαρισσίας συνδιοργανώνουν την Κυριακή 12 Μαρτίου 2017 τον αγώνα "Δίαθλο Αρχαίας Ολυμπίας 2017" και παράλληλα το Πανελλήνιο Πρωτάθλημα Διάθλου Εφήβων – Νεανίδων , Παίδων – Κορασίδων, Παμπαίδων – Παγκορασίδων 2017.


©2005-2017 RunningNews.gr: Τα πάντα για το τρέξιμο, το δρομέα και τους αγώνες δρόμου. Ενημέρωση, Αρθρογραφία, Φωτογραφίες, Βίντεο, Φόρουμ - Όροι Χρήσης
Επικοινωνήστε μαζί μας για οτιδήποτε επιθυμείτε στο info [at] runningnews [dot] gr - Αν επιθυμείτε να διαφημιστείτε στο RunningNews.gr δείτε εδω

SportsWeb.gr Network: RunningNews.gr - trinews.gr - Runster.gr - Energy Races - duathlon.gr - Nutrition News - Fitness Pulse