Athens Half Marathon
Αρχική Ειδήσεις Καλεντάρι Αποτελέσματα Επικοινωνία Εικόνες Άρθρα Εξοπλισμός Forum Διαφήμιση
Action Country NSCoaching Holmes Running Krommidas Coaching Services GU Energy Gel Kasimis Training
Άρθρα
Intersport
Saucony

Outrun

Medella Nutrition
Attika Run GP
Tihio Race
Garmin Ziria Cross Country Race
AFAIA Mountain Aigina

FitnessPulse.gr
X-treme Stores

21 Απρ 05 ← πίσω

Η επιλογή παπουτσιών

Επιμέλεια: Γρηγόρης Σκουλαρίκης
Τα είδη των παπουτσιών

Παπούτσια ελεγχόμενης κίνησης (Motion Control)

Τα παπούτσια ελεγχόμενης κίνησης είναι τα πιο σταθερά, προσανατολισμένα στον έλεγχο παπούτσια. Σχεδιασμένα να περιορίζουν την υπερπαρεκλινόμενη βημάτιση (ή να επιβραδύνουν το βαθμό στον οποίο ένας δρομέας παρεκκλίνει), τα παπούτσια ελεγχόμενης κίνησης είναι γενικά βαριά αλλά πολύ ανθεκτικά. Μπορούν να περιλαμβάνουν χαρακτηριστικά όπως μεσαία υποστήριξη (για τον έλεγχο του βηματισμού), πάτο από πολυουρεθάνη (για σταθερότητα του πάτου) και περίβλημα ανθρακικής γόμας (για ανθεκτικότητα περιβλήματος). Πολλά κατασκευάζονται πάνω σε μία επίπεδη σόλα, ο οποίος προσφέρει σταθερότητα και μέγιστη μέση υποστήριξη.
Θα πρέπει να αγοράσετε τέτοια παπούτσια εάν: είστε δρομέας υπερπαρεκλινόμενης βημάτισης ο οποίος χρειάζεται χαρακτηριστικά ελέγχου και έχει προτεραιότητα την ανθεκτικότητα. Ή: εάν φοράτε ορθοπεδικά και θέλετε ένα συμπαγές μέσο πάτο και βαθύ αντιστάτη τακουνιού. Ή: εάν είστε βαρύς δρομέας ο οποίος χρειάζεται επιπλέον ανθεκτικότητα και έλεγχο. Οι δρομείς με επίπεδη πατούσα συχνά προτιμούν τα παπούτσια ελεγχόμενης κίνησης.

Παπούτσια σταθερότητας (Stability)

Τα παπούτσια σταθερότητας προσφέρουν ένα καλό συνδυασμό απορροφητικότητας, μέσης υποστήριξης και ανθεκτικότητας. Για να παρέχουν σταθερότητα, αυτά τα παπούτσια έχουν συχνά ενδιάμεσους πάτους μέσης υποστήριξης ή διπλής πυκνότητας. Συνήθως κατασκευάζονται πάνω σε μία ημικαμπυλωμένη σόλα.
Θα πρέπει να αγοράσετε τέτοια παπούτσια εάν: είστε δρομέας μεσαίου βάρους που δεν έχει ιδιαίτερα προβλήματα ελέγχου κίνησης και θέλει ένα παπούτσι με κάποια μέση υποστήριξη και καλή ανθεκτικότητα. Οι δρομείς με κανονικές καμάρες συχνά προτιμούν τα παπούτσια σταθερότητας.

Παπούτσια απορροφητικότητας (Cushioned)

Τα παπούτσια απορροφητικότητας έχουν γενικά τον πιο μαλακό (ή πιο απορροφητικό) ενδιάμεσο πάτο και την ελάχιστη μέση υποστήριξη. Συνήθως κατασκευάζονται πάνω σε ημικαμπυλωμένη ή καμπυλωμένη σόλα για την υποβοήθηση της κίνησης του ποδιού, το οποίο είναι χρήσιμο για τους δρομείς υποπαρεκλινόμενης βημάτισης (οι οποίοι έχουν στοιβαρά, δυσκίνητα πόδια).
Θα πρέπει να αγοράσετε τέτοια παπούτσια εάν: είστε αποδοτικός δρομέας ο οποίος δεν υπερπαρεκλίνει και δεν χρειάζεται πρόσθετη μέση υποστήριξη. Οι δρομείς με ψηλές καμάρες συνήθως προτιμούν τα παπούτσια απορροφητικότητας.

Παπούτσια μικρού βάρους - προπόνησης (Lightweight Training)

Τα ελαφριά παπούτσια προπόνησης είναι ελαφρύτερες εκδόσεις των καθιερωμένων για προπόνηση. Συνήθως κατασκευασμένα πάνω σε ημικαμπυλωμένη ή καμπυλωμένη σόλα, τα ελαφριά παπούτσια προπόνησης χρησιμεύουν για προπονήσεις γρήγορου ρυθμού ή αγώνες. μερικά ελαφριά παπούτσια προπόνησης είναι σχετικά σταθερά, άλλα όχι. Θα πρέπει να αγοράσετε τέτοια παπούτσια εάν: είστε γρήγορος, αποδοτικός δρομέας ο οποίος θέλει ένα δεύτερο ζευγάρι ελαφριών παπουτσιών για προπόνηση γρήγορου ρυθμού. Ή: εάν θέλετε ένα αγωνιστικό παπούτσι, αλλά με περισσότερη υποστήριξη και απορροφητικότητα που θα είχατε από καθαρά αγωνιστικό παπούτσι.

Παπούτσια ανωμάλου (Trail)

Τα παπούτσια ανωμάλου προσφέρουν αυξημένη πρόσφυση της σόλας, ενδιάμεσο πάτο όμοιο με αυτόν των παπουτσιών σταθερότητας και άνω μέρος με ενίσχυση στα δάχτυλα και ενισχυμένες ραφές για μεγαλύτερη ανθεκτικότητα.
Θα πρέπει να αγοράσετε τέτοια παπούτσια εάν: κάνετε πολλές προπονήσεις εκτός δρόμου και θέλετε παπούτσι με αυξημένη πρόσφυση, ενισχυμένο άνω μέρος και επιπρόσθετη προστασία από χτυπήματα από πέτρες.


Πως να διαλέξετε σωστά παπούτσια

Συχνά μας ζητάτε να προτείνουμε την ’καλύτερη’ μάρκα παπουτσιών. Όμως, δεν υπάρχει μία καλύτερη μάρκα. Αντίθετα, υπάρχουν τρία ζητήματα όσον αφορά τον καλύτερο τύπο παπουτσιού για ένα συγκεκριμένο δρομέα. Το πρώτο ζήτημα αφορά τι είδος πέλματος έχει ο δρομέας (υψηλή καμάρα, επίπεδο πέλμα, ή κανονική καμάρα). Στη συνέχεια, είναι σημαντικό το πάτημα του πέλματος του δρομέα (τακούνι, μύτες ή μέση) και το πρότυπο βαδίσματος (υπερπαρέκλιση, υποπαρέκλιση, ουδέτερο). Είναι πέρα από τους σκοπούς του άρθρου αυτού να μελετήσει την βιομηχανική του τρεξίματος και τα τεχνικά χαρακτηριστικά συγκεκριμένων παπουτσιών. Η φύση των πληροφοριών στο παρόν άρθρο είναι γενική.

Τι πρέπει να έχετε υπόψην όταν επιλέγετε παπούτσια

• Αγοράστε παπούτσια τρεξίματος από εξειδικευμένο κατάστημα ή από κάποιον που να γνωρίζει πως να ταιριάζει τον σωστό τύπο παπουτσιών τρεξίματος βάση του πέλματός σας και του είδους βηματισμού.
• Δοκιμάστε τα παπούτσια κατά το απόγευμα, όταν το πόδι έχει διασταλεί στο μέγιστο μέγεθός του. Στην επιλογή του μεγέθους, σιγουρευτείτε ότι υπάρχει περίπου 1/2 ίντσα περιθωρίου μεταξύ δαχτύλου και αρχής παπουτσιού.
• Να δοκιμάζετε τα παπούτσια με τις κάλτσες που θα φοράτε όταν τρέχετε.
• Αναλύστε την ανάγκη σας για αγορά παπουτσιών τρεξίματος βάση του αριθμού των μιλιών που έχετε κάνει με τα παλιά παπούτσια. Μην περιμένετε να αγοράσετε παπούτσια όταν φθαρούν εξωτερικά τα παλιά. Ο ενδιάμεσος πάτος των περισσότερων παπουτσιών καταρρέει στα 600 χιλιόμετρα (ή νωρίτερα σε μερικές περιπτώσεις) και προσφέρει λίγη ή καθόλου προστασία μετά από αυτό το διάστημα. Τα παπούτσια του τρεξίματος είναι η πρώτη γραμμή άμυνας απέναντι στους τραυματισμούς.
• Αν μπορείτε αγοράστε δύο ζευγάρια παπουτσιών τρεξίματος. Η εναλλαγή στη χρήση τους θα αυξήσει το όριο ζωής του κάθε ζευγαριού.
• Σχεδόν τέσσερις με έξι εβδομάδες πριν τον μαραθώνιο, αγοράστε ένα ζευγάρι το οποίο θα χρησιμοποιήσετε στον αγώνα. Το ζευγάρι αυτό θα πρέπει να είναι το ίδιο μοντέλο παπουτσιού με αυτά που έχετε διαπιστώσει ότι σας βολεύουν κατά τις μεγάλες προπονήσεις σας. Πρέπει να υπάρχει αρκετός χρόνος ώστε να στρωθεί το νέο ζευγάρι (καταγράφοντας 100χλμ μαζί με μία μεγάλη προπόνηση) πριν τον αγώνα.

Φροντίδα των παπουτσιών

• Φοράτε τα παπούτσια σας μόνο για τρέξιμο. Θα κρατήσουν περισσότερο με αυτόν τον τρόπο.
• Μην πλένετε ή στεγνώνετε τα παπούτσια σε πλυντήριο. Αν λερωθούν, πλύντε τα στο χέρι με ειδικά καθαριστικά παπουτσιών.
• Αν τα παπούτσια βραχούν, γεμίστε τα με εφημερίδα, ώστε να επιταχύνετε το στέγνωμα.



* Το άρθρο πρωτοδημοσιευτηκε τον Απρίλιο του 2005

Επιμέλεια: Γρηγόρης Σκουλαρίκης

Ακολουθείστε με
web: www.duathlon.gr
facebook:  SpeedyS
twitter: SpeedyPowerman
Instagram: speedypowerman
Σου άρεσε αυτό το άρθρο; Μοιράσου το με τους φίλους σου!

...διάβασε επίσης
Πώς ο οργανισμός θα «καίει» λίπος αντί για υδατάνθρακες Ο αθλητισμός όπως ήταν το ...1821!

Poseidon Half Marathon
Σχόλια αναγνωστών
...διάβασε επίσης
Αυτά είναι τα 11 τρόφιμα που δεν πρέπει ποτέ να παραγγέλνονται από ντελίβερι… Κερδίστε ενέργεια - Συνδυάστε σωστά τις τροφές!
Πιο γρήγοροι και απο το Καλοκαίρι με αυτό το πρόγραμμα προπόνησης στην παραλία! Κυκλική προπόνηση στο ύπαιθρο με σχοινάκι και ...πεζούλι!
Nutrition News
Triathlon News

adidas Open Run
Rhodes Marathon
Garmin 920
PUMA Ignite


Pearl Izumi Greece

εξοπλισμός & υπηρεσίες
01 Μαϊ 15
Θεαματική η εκδήλωση ενδιαφέροντος για τη Half Marathon Expo 2015
Περισσότεροι από 30.000 επισκέπτες και 18.000 δρομείς αναμένεται να κατακλύσουν την Αλέα Ζαππείου
19 Απρ 15
19.4.15: Για μία ακόμη χρονιά, η μεγάλη γιορτή Live Well Event
Η ING Ελλάδος μετονομάζεται σε ΝΝ Hellas και το γιορτάζει! Και μας δίνει την αφορμή να γιορτάσουμε κι εμείς την ίδια την υγεία, την ευεξία και τη ζωή.
29 Μάρ 15
Η adidas αποκαλύπτει το Ultra Boost, το καλύτερο running παπούτσι
Η adidas έκανε ένα νέο μεγάλο βήμα και έφερε ξανά την επανάσταση στο τρέξιμο παρουσιάζοντας το Ultra BOOST, το καλύτερο running παπούτσι. Με ύψιστη ασφάλεια, σε μία περιοχή της Νέας Υόρκης ο Yohan Blake, o David Villa και o Sammy Watkins

©2005-2015 RunningNews.gr: Τα πάντα για το τρέξιμο, το δρομέα και τους αγώνες δρόμου. Ενημέρωση, Αρθρογραφία, Φωτογραφίες, Βίντεο, Φόρουμ - Όροι Χρήσης
Επικοινωνήστε μαζί μας για οτιδήποτε επιθυμείτε στο info [at] runningnews [dot] gr - Αν επιθυμείτε να διαφημιστείτε στο RunningNews.gr δείτε εδω

SportsWeb.gr Network: trinews.gr - CyclingNews.gr - CoachingServices - duathlon.gr - Nutrition News - Fitness Pulse