Thessaloniki Night Half Marathon
Αρχική Ειδήσεις Καλεντάρι Αποτελέσματα Ενημέρωση Εικόνες Άρθρα Εξοπλισμός Forum Διαφήμιση
Trinews.gr NSCoaching My Athlete Energy Duathlon Karpenissi Energy Races Kasimis Training
Άρθρα
Saucony
Metron Group
Corfu Half Marathon
Kallithea Half Marathon
Andros Trail Race
X-treme Stores
ERGO Marathon EXPO
31 Ιουλ 06 ← πίσω

Οι κίνδυνοι από το τρέξιμο στην παραλία

Επιμέλεια: Γρηγόρης Σκουλαρίκης
Τους καλοκαιρινούς μήνες μαζί με τα μπάνια μας τη θάλασσα και τις βόλτες στην παραλία όλοι οι δρομείς έχομε μπει στον πειρασμό να τρέξουμε και μερικά χιλιόμετρα στις αμμουδερές παραλίες. Αυτός φαντάζει και ο ιδανικός τρόπος να κρατηθούμε σε φόρμα και ίσως να κάνουμε και μερικές πιο σκληρές προπονήσεις στην βαριά άμμο. Κάποιοι γιατροί όμως προειδοποιούν πως αυτό μπορεί και να μην είναι τόσο καλή ιδέα.

Για πολλούς, και συνήθως όχι και τόσο έμπειρους δρομείς, λίγα χιλιόμετρα στην παραλία ισοδυναμούν με την διατήρηση της σιλουέτας όμως αυτού του τύπου η άσκηση μπορεί να αποδειχθεί πολύ επίπονη για τα γόνατα και τους αστραγάλους. Η γιατροί λένε πως το τρέξιμο είναι σπουδαία άσκηση αλλά είναι πολύ σημαντικό το που τρέχεις. Ορθοπεδικοί συνιστούν την προσοχή ειδικά για το τρέξιμο στην παραλία αφού οι πιθανότητες τραυματισμού εκεί είναι μεγαλύτερες. Το πρόβλημα τελικά εστιάζεται στην ίδια την άμμο η οποία είναι αρκετά ανώμαλη σαν έδαφος, σε άλλα σημεία μαλακή, αλλού σκληρή και τελικά πολύ δύσκολη στην προσαρμογή του πέλματος στο τρέξιμο σε αυτή την επιφάνεια.

Κάτι επίσης σημαντικό είναι πως η παραλίες ως επί το πλείστον παρουσιάζουν κλίση προς τη μια μεριά. Έτσι όταν τρέχουμε προς μια κατεύθυνση είναι επακόλουθο η μια μεριά του σώματος μας, αυτή προς τη μεριά της θάλασσας, να καταπονείται πολύ περισσότερο ενώ η άλλη να γυμνάζεται λιγότερο. Όπως και να έχει πάντως υπάρχει σημαντική αλλαγή στη θέση και το στυλ της άσκησης κάτι που επιφέρει διαφορετικές καταπονήσεις από αυτές που έχει συνηθίσει οργανισμός και αυτό είναι πολύ επικίνδυνο για τραυματισμούς. Από αυτή την καταπόνηση συνήθως προκαλούνται φλεγμονές στους μύες και στους τένοντες και ειδικά στις περιοχές του γαστροκνημίου και των γονάτων. Φυσικά δε είναι σπάνιες και οι περιπτώσεις διαστρεμμάτων , συνήθως στον αστράγαλο.

Οι ειδικοί συνιστούν επίσης να αποφεύγεται το τρέξιμο με γυμνά πόδια. Αν και δεν είναι αποδεδειγμένο πως είναι καλύτερο προτείνεται να χρησιμοποιούνται αθλητικά παπούτσια και κατά το τρέξιμο στην παραλία παρά τα γεγονός ότι μπορεί να είναι λιγότερο άνετα. Με αυτόν τον τρόπο άλλωστε θα προστατευτείτε και από πιθανά αντικείμενα που εάν τα πατήσετε σίγουρα θα επιφέρουν τραυματισμό όπως γυαλιά, πέτρες και άλλα αιχμηρά αντικείμενα.

Αν πάραυτά θέλετε να τρέξετε μερικά χιλιόμετρα στην παραλία υπάρχουν μερικές απλές συμβουλές για να αποφύγετε ανεπιθύμητους τραυματισμούς:
- Κάντε λιγότερα χιλιόμετρα
- Προσπαθήστε να βρείτε μια παραλία χωρίς κλίση για να τρέξετε
- Βάλτε μια μέρα ρεπό μετά το τρέξιμο στην άμμο.
- Επιμείνετε περισσότερες διατάσεις πριν και μετά την άσκηση.

Ολοκληρώνοντας πρέπει να γίνει και μια ιδιαίτερη αναφορά στους «αθλητές των διακοπών». Υπάρχει μια μεγάλη μερίδα ανθρώπων που είτε λόγω έλλειψης χρόνου, είτε λόγω καιρού είτε απλώς λόγω μειωμένης διάθεσης δεν γυμνάζονται το χειμώνα και στις λίγες μέρες των καλοκαιρινών τους διακοπών επιδιώκουν να αναπληρώνουν τον χαμένο αθλητικά χρόνο. Αυτή η κατηγορία αθλούμενων φυσικά είναι πολύ περισσότερο ευάλωτοι σε τραυματισμούς κάθε είδους και ειδικά όταν πρόκειται για περιπτώσεις άθλησης με μεγάλες καταπονήσεις όπως το τρέξιμο στην άμμο που είναι το θέμα μας. Σε αυτές τις περιπτώσεις συστήνεται αυτοσυγκράτηση, σταδιακή αύξηση των χιλιομέτρων και γενικά μεγάλη προσοχή στον όγκο των χιλιομέτρων.
Σου άρεσε αυτό το άρθρο; Μοιράσου το με τους φίλους σου!

Κάντε "like" στη σελίδα μας στο facebook για όλα τα τελευταία Running News!

...διάβασε επίσης
Οι 20 καλύτερες επιδόσεις Ελλήνων και Ελληνίδων στην Αυθεντική διαδρομή, και τα περάσματα τους Οι καλύτεροι Έλληνες Μαραθωνοδρόμοι για το 2019

Runster
Σχόλια αναγνωστών
...διάβασε επίσης
Η ποιότητα των θερμίδων είναι πολύ σημαντικότερη από την ποσότητα Ο «μίνι Μαραθώνιος» στην Αυθεντική διαδρομή!
Τι είναι το «καλό» και «κακό» λίπος: Οι καλύτερες τροφές για καύσεις [λίστα] Πότε πρέπει να βγάλετε τη γλουτένη από τη διατροφή σας
Nutrition News

ELEPAP Marathon
Garmin FR family
Salomon
Runster
FitnessPulse.gr
Πρέπει να διαβάσετε
27 Ιουλ 19
Βάζουμε χρώμα στο τρέξιμο μας με τις νέες εκδόσεις του adidas ULTRABOOST 19
Επιμέλεια: Γρηγόρης Σκουλαρίκης
Τρέχουμε με τα νέα χρώματα του ULTRABOOST 19 που είναι πλέον διαθέσιμα! Μαζί με την καμπάνια 'FEEL THE BOOST', που είναι αφιερωμένη στην εμβληματική καινοτομία της adidas
15 Ιουλ 19
Δοκιμάσαμε το νέο PULSEBOOST HD της adidas
Επιμέλεια: Γρηγόρης Σκουλαρίκης
Οι adidas Runners Athens, το μεγαλύτερο running community της πόλης, και η INTERSPORT, η μεγαλύτερη αλυσίδα αθλητικών, σου προσφέρουν κάθε εβδομάδα μοναδικές running προπονήσεις στα βόρεια και νότια προάστια.
11 Ιουλ 19
28 Ιουλίου τρέξε στο Καρπενήσι και απόλαυσε μια αυθεντική εμπειρία
Την Κυριακή 28 Ιουλίου o Δήμος Καρπενησίου, η Ελληνική Ομοσπονδία Τριάθλου και η Περιφέρεια Στερεάς Ελλάδος- Περιφερειακή Ενότητα Ευρυτανίας συνδιοργανώνουν το “Energy Duathlon Karpenissi 2019”, την πιο κλασική διοργάνωση με τρέξιμο και ποδηλασία στην Ελλάδα. Παράλληλα θα διοργανωθεί και το “Energy Run Karpenissi 2019”.
09 Ιουλ 19
Τρέξε στον κορυφαίο ημιμαραθώνιο του Navarino Challenge στην θρυλική Βοϊδοκοιλιά!
Οι εγγραφές για την πολυβραβευμένη διοργάνωση αθλητικού τουρισμού συνεχίζονται με αμείωτο ενδιαφέρον και οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να λάβουν μέρος, συμπληρώνοντας την ειδική φόρμα

©2005-2019 RunningNews.gr: Τα πάντα για το τρέξιμο, το δρομέα και τους αγώνες δρόμου. Ενημέρωση, Αρθρογραφία, Φωτογραφίες, Βίντεο, Φόρουμ - Όροι Χρήσης
Επικοινωνήστε μαζί μας για οτιδήποτε επιθυμείτε στο info [at] runningnews [dot] gr - Αν επιθυμείτε να διαφημιστείτε στο RunningNews.gr δείτε εδω

SportsWeb.gr Network: RunningNews.gr - trinews.gr - Runster.gr - Energy Races - duathlon.gr - Nutrition News - Fitness Pulse