ATGM Marathon
Αρχική Ειδήσεις Καλεντάρι Αποτελέσματα Ενημέρωση Εικόνες Άρθρα Εξοπλισμός Forum Διαφήμιση
Triathlon News NSCoaching My Athlete Energy Duathlon Champioship Energy Races Kasimis Training
Άρθρα
Intersport
Saucony
Ethic Sport



Arafinios
Crete Marathon

Efklis
Energy Duathlon Champioship

X-treme Stores

05 Ιαν 17 ← πίσω

7 συμβουλές για το δρομέα που κάνει κολύμβηση

Επιμέλεια: Γιώργος Σπύρος
Είτε κολυμπάς επειδή θες ένα είδος εναλλακτικής προπόνησης (cross-train) για να ξεφύγεις από το κοπάνημα στους δρόμους, είτε επειδή κρυφοκοιτάζεις κάποιον αγώνα Τριάθλου, οι παρακάτω συμβουλές είναι πολύ χρήσιμες και καλό είναι να μην τις λησμονείς...


 
1) ΑΡΓΑΑΑΑΑΑαααα λέμε!
 
Και στο ποδήλατο και στο τρέξιμο όσο πιο γρήγορα κουνάς τα πόδια σου τόσο πιο γρήγορα πας. Με το κολύμπι όμως δεν είναι ακριβώς έτσι τα πράγματα. Μπορεί να ανέβουν οι παλμοί σου με τις απότομες κινήσεις των χεριών και των ποδιών να χτυπιούνται, μπορεί να νιώθεις ότι έχεις ταχύτητα, αλλά είναι μάλλον απίθανο να έχεις και πραγματική ταχύτητα. Ίσως για 20 λεπτά όλα και όλα, αλλά σίγουρα δεν είναι κάτι που μπορείς να το κρατήσεις.



Αυτό που πρέπει να κάνεις είναι να βρεις μια μέση οδό. Όλα θα φαίνονται πιο ήρεμα όταν βρεις τους σωστούς μύες που θα κάνουν σωστά την δουλειά τους, με τα χέρια να δημιουργούν σωστή κίνηση «μοχλού». Μην φοβηθείς αν αρχίσει να σου φαίνεται πιο εύκολο. Εϊναι επειδή θα είναι πλέον πιο αποδοτικό. Δυστυχώς πολλοί χάνουν την αυτοπεποίθησή τους σε αυτό το σημείο, επειδή ακριβώς αρχίζει και μοιάζει εύκολο και πιστεύουν ότι δεν είναι πιο γρήγορο. Μια απλή παρακολούθηση των χρόνων και των αποστάσεων, με τον καιρό, θα σας πείσει για το αντίθετο και ας φαίνεται και παράλογο : Το να νιώθει πιο άνετο θα φέρει και λίγη ταχύτητα.

 

2) Βάλτε τα χέρια να κάνουν την δουλειά

Ίσως σαν δρομέας σου κακοφαίνεται να βάλεις τα χέρια να δουλεύουν, αλλά τα πόδια σου θα σου χρωστάνε μεγάλη χάρη όταν ξαναβρεθούν στην στεριά, είτε για τρέξιμο είτε για ποδήλατο. Τα χέρια σου είναι απλώς καλύτερα στο να δίνουν την ώθηση που χρειάζεσαι για να κινηθείς στο νερό, σε σχέση με τα πόδια τα οποία αν τα κουνάς σε μεγάλο εύρος κινήσεων θα σου κόψουν ταχύτητα. Έχουν υπάρξει μαραθωνοδρόμοι του 2:45 να δυσκολεύονται τόσο πολύ να κάνουν μερικά 50ριά στην πισίνα γιατί είναι πολύ εύκολο να κάνεις την κίνηση στο ελεύθερο τόσο τραγικά λάθος. Αν δουλεύεις τις λάθος ομάδες μυών τότε απλώς χρησιμοποιείς πολύ οξυγόνο και ενέργεια για να καταφέρεις να βουλιάζεις καλύτερα. Ξεκίνα να δοκιμάζεις στην προπόνηση για μερικούς γύρους ένα «βαρελάκι» (pull-buoy0 ανάμεσα στα πόδια σου καθώς κάνεις ελεύθερο, και θα νιώσεις τα χέρια σου να δουλεύουν σωστότερα. Θα δεις πόση διαφορά κάνει.

 

3) Κράτα τα πόδια σου σε ίσια γραμμή

Αν λοιπόν τα χέρια σου δουλεύουν, τα πόδια σου θα πρέπει να μένουν ίσια και να βοηθούν απλώς το σώμα σου να επιπλέει. Η σωστή «αεροδυναμική» (υδροδυναμική εν προκειμένω) είναι εξαιρετικά σημαντική. Σε ένα ποδήλατο, όταν κάνουμε το στήσιμο (bike-fit) κάθε λεπτομέρεια μετράει… σκεφτείτε στο νερό που είναι σχεδόν 1000 φορές πιο πυκνό από τον αέρα , πόσο πολύ πρέπει να προσέξεις την σωστό «στήσιμο» του σώματος. Θα καταναλώνεις λιγότερο οξυγόνο και ενέργεια και θα πετάγεσαι πιο μπροστά.

 
4) Cross Train!
Μισό λεπτό! Μα το κολύμπι είναι για μένα το crosstrain (εναλλακτική προπόνηση!)! Είμαι δρομέας! … Ναι οκ, προφανώς, αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι δεν θα κερδίσεις πολλά αν κάνεις λίγα περισσότερα πράγματα εκτός πισίνας, ειδικά αν είσαι από αυτούς που δυσκολεύονται να έχουν σωστή στάση στο νερό. Για παράδειγμα Πιλάτες ή Γιόγκα θα σε βοηθήσουν να χαλαρώσεις τις αρθρώσεις σου για να πιάσεις την σωστή φόρμα. Κάτσε μπρούμητα με το στομάχι στο έδαφος με τεντωμένα χέρια και πόδια. Σήκωσε την λεκάνη και το κεφάλι, και ξεκίνα με αντίθετα χέρια πόδια (δεξί χέρι-αριστερό πόδι, και αντίθετα) και τέντωσε τα προς τα μπροστά. Κάνε σετάκια των 20-24 επαναλήψεων.


5) Χρησιμοποιείστε εξοπλισμό.

Εντάξει, δεν μιλάμε για σωσίβιο ή μπρατσάκια… Εξοπλισμός, όπως μια σανίδα ή βαρελάκι θα σας βοηθήσουν να μείνετε λίγο πιο ψηλά στην επιφάνεια μέχρι να βρείτε σταδιακά μια σωστή τεχνική χωρίς να εξαντλείστε. Έτσι θα μπορείτε να παίρνετε και πιο εύκολα αναπνοές. Δυστυχώς αυτό δεν είναι τόσο εύκολο για όσους κολυμπάνε πολύ αργά και κάπως έτσι αργά ξεκινάνε οι περισσότεροι. Αλλά όπως και να έχει θα σας βοηθήσει να βρείτε σταδιακά μια καλύτερη στάση στο κολύμπι.


6) Χαλαρές ανάσες
Αυτό που φαίνεται απλό στην στεριά, μπορεί να κάνει και τον πιο καλό δρομέα εντελώς ράκο όταν πέσει στο νερό. Οι αναπνοές μπορεί να είναι ένα θέμα, ακόμα και σε πολύ αργές ταχύτητες, γιατί δεν ελέγχεις ακριβώς το πότε έχεις την δυνατότητα να πάρεις ανάσα. Η λύση; Δούλεψε γενικά την τεχνική σου. Μέχρι να αποκτήσεις μια σχετικά προχωρημένη τεχνική, δεν ελέγχεις εσύ το πότε θα βγάλεις το κεφάλι να πάρεις ανάσα, αλλά η χεριά σου. Η καλή τεχνική θα σου επιτρέψει να παίρνεις ανάσα όταν εσύ την χρειάζεσαι, και στο τέλος θα κουμαντάρεις εσύ όλη την κίνηση, τις χεριές και τις αναπνοές σου.


 
7) Μην τα παρατάς

Όπως δεν έμαθες να τρέχεις καλά μέσα σε μια εβδομάδα, το ίδιο ακριβώς ισχύει και στο κολύμπι. Για να μάθεις να κολυμπάς σωστά χρειάζεται χρόνο, χρειάζεται επανάληψη. Αυτό μπορεί να είναι λίγο βαρετό, αλλά τίποτα δεν μπορεί να αντικαταστήσει αυτή την διαδικασία των επαναλήψεων. Όσο πιο πολύ το κάνεις, τόσο πιο καλά θα το αφομοιώσεις και θα το κάνεις καλύτερα.

 

Καλές κολυμβητικές προπονήσεις!

πηγή : RunnersWorld
Σου άρεσε αυτό το άρθρο; Μοιράσου το με τους φίλους σου!

...διάβασε επίσης
Η πιο συγκινητική διαφήμιση της adidas από φοιτητή σκηνοθεσίας! Πρέπει να πας για τρέξιμο για να κάψεις αυτά που έφαγες...

Runster.gr
Σχόλια αναγνωστών
...διάβασε επίσης
7 συμβουλές για το δρομέα που κάνει κολύμβηση Ετρεξαν, τερμάτισαν στον Αυθεντικό Μαραθώνιο, χωρίς να... ιδρώσουν
Οι 6 πιο συχνές δικαιολογίες να μην βγεις για τρέξιμο Πως να αποδώσω καλύτερα στον αγώνα: η έννοια της ψυχολογικής ροής
FitnessPulse

adidas Pure Boost X

Garmin

Salomon

Runster

Πρέπει να διαβάσετε
04 Ιαν 17
Σειρά fēnix® 5 – Το αθλητικό ρολόι με GPS για την προπόνηση, τη δράση και το στυλ
Garmin
fēnix 5, fēnix 5S και fēnix 5X, είναι τα τρία νέα μοντέλα που προστίθενται στην πιο επιτυχημένη σειρά GPS Smartwatch της Garmin. Το fēnix 5S είναι πιο ελαφρύ, πιο λεπτό και πιο μικρό από τους προκατόχους του, καθιστώντας το ιδανικό για μικρότερους καρπούς χωρίς να θυσιάζει τίποτα σε λειτουργικότητα
07 Δεκ 16
Μεγάλες προσφορές σε παπούτσια και ρούχα Pearl Izumi στο Top Cycles!
Επωφεληθείτε από τις προσφορές του Top Cycles, όπου θα βρείτε μια πλήρη γκάμα από δρομικά ρούχα και παπούτσια, σε τιμές κόστους*, ώστε να αποκτήσετε και σεις ένα δικό σας PEARL iZUMi.
28 Νοέ 16
Μαραθώνιος της Αθήνας: «Τρέξαμε μαζί» σωστά ενυδατωμένοι για 19η χρονιά και με μια Χρυσή Ολυμπιονίκη στο πλευρό μας!

Για 19η συνεχόμενη χρονιά το Φυσικό Μεταλλικό Νερό ΑΥΡΑ στήριξε τη μεγαλύτερη δρομική γιορτή της Ελλάδας, τον 34ο Αυθεντικό Μαραθώνιο Αθηνών, και για τη φετινή διαδρομή μας επιφύλλασε την πιο δυναμική παρουσία.



©2005-2015 RunningNews.gr: Τα πάντα για το τρέξιμο, το δρομέα και τους αγώνες δρόμου. Ενημέρωση, Αρθρογραφία, Φωτογραφίες, Βίντεο, Φόρουμ - Όροι Χρήσης
Επικοινωνήστε μαζί μας για οτιδήποτε επιθυμείτε στο info [at] runningnews [dot] gr - Αν επιθυμείτε να διαφημιστείτε στο RunningNews.gr δείτε εδω

SportsWeb.gr Network: RunningNews.gr - trinews.gr - Runster.gr - Energy Races - duathlon.gr - Nutrition News - Fitness Pulse