Advertisement
Alexander the Great Marathon
Αρχική Ειδήσεις Καλεντάρι Αποτελέσματα Ενημέρωση Εικόνες Άρθρα Εξοπλισμός Forum Διαφήμιση
Parmakis Training NSCoaching My Athlete Triathlon News Triathlon1 Mykonos Kasimis Training
Άρθρα
Mizuno
Saucony


Volos Half Marathon
Lamia Run Festival
Crete Marathon
Athenian Runners Club
Andros Half Marathon
Agonas Limenon
Eirinodromia
Aliveri
Afaia Aegina
Life Run
Mitropolitikos
Triathlon1 Mykonos
X-treme Stores
Tihio Race

01 Φεβ 17 ← πίσω

Αναζητώντας ισορροπίες σε απαιτητικές ενεργειακές ζώνες

Χάρης Πέππας

Πιθανώς να έχουμε προσέξει, ότι μια απλή προσπάθεια μας να απαλλαγούμε από κάτι που έχει ισχυρή επίδραση πάνω μας ή να εκτελέσουμε μια θαρραλέα πράξη, μας οδηγεί σ 'ένα υψηλότερο ενεργειακό επίπεδο για μέρες ή και βδομάδες, προσδίδοντας μας αυτοπεποίθηση και μια γενικότερη αίσθηση ενός νέου εύρους φυσικής ισχύος. Ωστόσο κάτι τέτοιο δε διαρκεί πολύ, ούτε μπορεί να ανακληθεί εύκολα, καθώς οι διεργέσεις αυτές επενεργούν με ασυνεχή τρόπο με αποτέλεσμα να επιστρέφουμε στα συνήθη ενεργειακά μας επίπεδα. Για κάθε άνθρωπο βέβαια υπάρχουν διαβαθμίσεις των επιπέδων αυτών. Εργαζόμενοι, για παράδειγμα, σε θέσεις υψηλής ευθύνης λειτουργούν συνήθως σε υψηλότερα ενεργειακά επίπεδα καθώς η εργασιακή πίεση τους αναγκάζει να αναζητούν  ισορροπίες σε απαιτητικότερες ενεργειακές ζώνες. Κάτι παρόμοιο ισχύει και για τους αθλητές. Για εκείνους βέβαια η προπόνηση είναι το στρεσογόνο περιβάλλον που τους σπρώχνει για το χτίσιμο καλύτερων επιδόσεων.

Έχω την αίσθηση όμως, ότι σε τάξη μέσου όρου δραστηριοποιούμαστε σε ενεργειακές ζώνες χαμηλότερες από εκείνες που μπορούμε και έχουμε την δυνατότητα να διαχειριστούμε. Είτε συνειδητά, είτε όχι προκύπτουν καταστάσεις στον καθένα από μας που διεγείρουν το ενεργειακό μας δυναμικό ( Πχ. Μια έντονη αεροβική προσπάθεια, μια ψυχοπνευματική διαδικασία, μια περίοδος θλίψης, διακοπή τσιγάρου, μια απαιτητική δίαιτα, ανάβαση σε μια κορυφή ακόμα και μια πτώση Bungee jumping). Ωστόσο οι καταστάσεις αυτές είναι κυρίως σποραδικές  χωρίς  περιοδικότητα και το χειρότερο, με μικρή διάθεση εκ μέρους μας να κεφαλαιοποιηθεί αυτό το πλεόνασμα εσωτερικής ισχύος που προκαλούν. Αυτό ακριβώς ειναι και το ζητούμενο. Πώς μπορεί να εδραιωθεί ένα απαιτητικότερο ενεργειακό επίπεδο.

Η προσβασιμότητά μας σ'ένα αναβαθμισμένο ενεργειακά περιβάλλον, απαιτεί ανοχή στα ερεθίσματά του, αντοχή στην επανάληψη τους και αρκετή υπομονή. Ένα κρίσιμο σημείο  είναι να μην φοβόμαστε τον καλύτερο μας εαυτό (σε επίπεδο επιδόσεων είτε αθλητικών είτε εργασιακών) και να διεκδικούμε να τον επαναλαμβάνουμε. Βέβαια, είναι κατανοητή η αρχική μας απροθυμία να εκτεθούμε σ΄ένα στρεσογόνο περιβάλλον, ωστόσο θα πρέπει να μάθουμε να ξεχωρίζουμε τις "φωνές" του σώματος μας. Πολλές φορές το να το "ακούω" μπορεί να σημαίνει και πότε πρέπει να το αγνοώ. Σε κάθε περίπτωση θα πρέπει να ξεχωρίζουμε τις πραγματικές προειδοποιήσεις του σώματός μας από τις απλές διαμαρτυρίες  λόγω του ξεβολέματος που του προκαλούμε. Όση επινοητικότητα μπορεί να διαθέσει ο εαυτός μας για την εύρεση λύσεων σε προβλήματα, άλλη τόση μπορεί να διαθέσει για την εύρεση δικαιολογιών για να μην τα λύνει. Το "ξόδεμα" μας σ'ένα περιβάλλον που δεν μας είναι άνετο θα μας βελτιώσει. Αν αρχικά δείξουμε υπομονή στον πόνο που προκαλούν τα ερεθίσματα, η ανοχή μας σ'αυτά προοδευτικά θα αυξάνεται με την επανάληψη, μέχρι να μειωθεί σημαντικά ο βαθμός συνειδητής συμμετοχής μας σ'αυτά (δηλ. θα ανταποκρινόμαστε σε αυτά περισσότερο μηχανικά). Τότε όμως θα μιλάμε για προσαρμογή, και ένας στοχος μας θα έχει εκπληρωθεί.

Πέρα του βολονταρισμού που χρειαζόμαστε για να επιβληθούμε στον εαυτό μας, η επιβολή αυτή δεν πρέπει να ειναι τυφλή. Αρχικά, κυρίως λόγω της απειρίας μας, πιέζουμε άγαρμπα προκαλώντας προβλήματα προσαρμογής (τραυματισμούς, ψυχολογική αστάθεια κτλ). Χωρίς διαβαθμίσεις και σχεδιασμό η πίεση μπορεί να καταλήξει  τοξική  προκαλώντας  σοβαρούς τραυματισμούς αλλά και διαταραχές της ομοιόστασης του σώματος μας. Ο χρόνος, η συστηματικότητα και η πνευματική εισχώρηση  στα ερεθίσματα θα εκλεπτύνουν την πίεση που θα ασκούμε κάθε φορά δημιουργώντας ποιοτικότερες προσαρμογές . Τα "αφτιά" μας  με τον καιρό θα "λεπτύνουν" πιάνοντας ήχους που πριν δε μπορούσαν.

Αυτό που κυρίως ζητάει ο εαυτός μας από μας είναι καθαρές εντολές και ένα ξεκάθαρο πλαίσιο αναφοράς στο οποίο οφείλει να συμμορφώνεται. Θα πρέπει να νιώσει ότι υπάρχει διοίκηση στην οποία θα λογοδοτεί. Όσο η συνθήκη αυτή "δουλεύει" μπορεί να βελτιώσει την ψυχική συνεκτικότητα, να συσπειρώσει και να απελευθερώσει εσωτερικές δυνάμεις που ούτε καν είχαμε διανοηθεί ότι διαθέταμε. Τότε η σχέση με τον εαυτό μας δε θα έχει πολλά προβλήματα.

Χάρης Πέππας

Σου άρεσε αυτό το άρθρο; Μοιράσου το με τους φίλους σου!

Κάντε "like" στη σελίδα μας στο facebook για όλα τα τελευταία Running News!

...διάβασε επίσης
Ποιο είναι το πιο επικίνδυνο άθλημα και ποιο το ασφαλέστερο; Οι πιθανότητες για θανατηφόρο ατύχημα ανάλογα με το κάθε άθλημα Σπάρταθλον: Η τρέλα ενός υπερμαραθωνοδρόμου

Runster.gr
Σχόλια αναγνωστών
...διάβασε επίσης
Ασκήσεις δύναμης για δρομείς με λάστιχα γυμναστικής, Vol 3:ασκήσεις κορμού και άνω μέρος του σώματος Ασκήσεις ενδυνάμωσης ποδιών με λάστιχα γυμναστικής για δρομείς vol.02
Τριβουλίδης: ο ...ξεχασμένος νικητής του μαραθωνίου της Βοστώνης Οι καλύτερες Ελληνίδες Μαραθωνοδρόμοι για το 2018
FitnessPulse

New Balance';
Rhodes Marathon';
Garmin
Suunto
Runster

Πρέπει να διαβάσετε
02 Απρ 18
19-20 Μαϊου 2018 η Μύκονος σας προσκαλεί στο breaking event της χρονιάς!
Η Ελληνική Ομοσπονδία Τριάθλου και ο Δήμος Μυκόνου συνδιοργανώνουν το Σαββατοκύριακο 19-20 Μαΐου 2018 Τρίαθλο και αγώνες multisports στη Μύκονο με την επωνυμία Triathlon1 Mykonos – Multisport 2018. Οι αγώνες διεξάγονται υπό την αιγίδα της Μεσογειακής Ομοσπονδιας Τριάθλου και του Υπουργείου Τουρισμού.
28 Μάρ 18
5oς ΜΑΡΑΘΩΝΙΟΣ ΡΟΔΟΥ, 29 ΑΠΡΙΛΙΟΥ 2018, μια μοναδική εμπειρία για τους δρομείς!
Όσοι συμμετείχαν τα προηγούμενα χρόνια τον συνιστούν ανεπιφύλακτα! Αν αναρωτιέστε γιατί, παρακάτω 10 +1 λόγοι που ...θα σας πείσουν ότι το ταξίδι στο πανέμορφο νησί της Δωδεκανήσου
26 Μάρ 18
Άνοιξαν οι εγγραφές για το φετινό Kids Aquathlon Rafina που θα γίνει το Σάββατο 28 Απριλίου
Ο Δ.Ο.Π.Α.Π. Ραφήνας – Πικερμίου και η Ελληνική Ομοσπονδία Τριάθλου συνδιοργανώνουν το Σάββατο 28 Απριλίου 2018 στο Δημοτικό Κολυμβητήριο Ραφήνας την 2η παιδική-αναπτυξιακή ημερίδα αγώνων Κολύμβησης-Τρεξίματος Ραφήνας με τον διακριτικό τίτλο “Kids Aquathlon Rafina 2018”.
14 Μάρ 18
Ανακύκλωσε τα παλιά σου running Παπούτσια στην INTERSPORT και κέρδισε!
Επιμέλεια: Γιώργος Σπύρος
Ψάχνεις μήπως να αγοράσεις νέα running παπούτσια γιατί έχεις «λιώσει» τα παλιά σου; H INTERSPORT έχει την καλύτερη πρόταση για να συνδυάσεις την ανακύκλωση των παλιών παπουτσιών σου και τη νέα σου αγορά με τον πιο σωστό τρόπο!

©2005-2018 RunningNews.gr: Τα πάντα για το τρέξιμο, το δρομέα και τους αγώνες δρόμου. Ενημέρωση, Αρθρογραφία, Φωτογραφίες, Βίντεο, Φόρουμ - Όροι Χρήσης
Επικοινωνήστε μαζί μας για οτιδήποτε επιθυμείτε στο info [at] runningnews [dot] gr - Αν επιθυμείτε να διαφημιστείτε στο RunningNews.gr δείτε εδω

SportsWeb.gr Network: RunningNews.gr - trinews.gr - Runster.gr - Energy Races - duathlon.gr - Nutrition News - Fitness Pulse