Thessaloniki Night Half Marathon
Αρχική Ειδήσεις Καλεντάρι Αποτελέσματα Ενημέρωση Εικόνες Άρθρα Εξοπλισμός Forum Διαφήμιση
Trinews.gr NSCoaching My Athlete Energy Duathlon Karpenissi Energy Races Kasimis Training
Άρθρα
Saucony
Metron Group
Corfu Half Marathon
Kallithea Half Marathon
Energy Duathlon Karpenissi
X-treme Stores
ERGO Marathon EXPO
06 Σεπ 18 ← πίσω

Μετατρέψτε τη σαλάτα σε κυρίως γεύμα

Για να αποτελεί η σαλάτα το κυρίως γεύμα της ημέρας, θα πρέπει να περιέχει εκτός από τα λαχανικά, μια πηγή λιπαρών, μια πηγή πρωτεΐνης και φυσικά μια πηγή αμύλου.

H σαλάτα συνηθίζεται να αποτελεί συνοδευτικό πιάτο του κυρίως γεύματος, ωστόσο με κάποιες διατροφικές τροποποιήσεις θα μπορούσε να αποτελεί ένα ιδανικό κυρίως γεύμα. Ιδιαίτερα το βραδινό γεύμα το οποίο θα πρέπει να είναι ελαφρύτερο και χαμηλότερο σε θερμίδες από το μεσημεριανό, θα μπορούσε να είναι μια ‘σύνθετη’ σαλάτα.

Για να αποτελεί η σαλάτα το κυρίως γεύμα της ημέρας, θα πρέπει να περιέχει εκτός από τα λαχανικά, μια πηγή λιπαρών, μια πηγή πρωτεΐνης και φυσικά μια πηγή αμύλου.

Τα λαχανικά της σαλάτας μπορεί να είναι φρέσκα λαχανικά εποχής (μαρούλι, λάχανο, ντομάτα, ρόκα κλπ.) ή βραστά λαχανικά (καρότο, αρακάς, μπρόκολο, κουνουπίδι, χόρτα κλπ).

Η πηγή λιπαρών που ενδείκνυται για να είναι υγιεινή η σαλάτα είναι το ελαιόλαδο. Ωστόσο, μπορούν να χρησιμοποιηθούν μαγιονέζα χαμηλών λιπαρών ή κάποια σως εμπορίου σε πιο περιστασιακή βάση. Επίσης πηγή λιπαρών είναι και το τυρί.

Καλές επιλογές τυριών για σαλάτα αποτελούν το κότατζ, το κατίκι, το ανθότυρο, η παρμεζάνα και η γραβιέρα. Το τυρί εκτός από πηγή λιπαρών αποτελεί και καλή πηγή πρωτεΐνης.

Άλλες καλές πηγές πρωτεΐνης για τη σαλάτα είναι ο τόνος, το ζαμπόν γαλοπούλας, το αυγό, τα θαλασσινά και ο σολωμός.

Τέλος, πηγές αμύλου ιδανικές για σαλάτα είναι το κους κους, το κρουτόν, το καλαμπόκι, οι φρυγανιές, τα κριτσίνια, τα κρίθινα παξιμαδάκια και το ψωμί.

Βασισμένοι στις παραπάνω πληροφορίες δίνουμε μερικά παραδείγματα από σαλάτες που όμως μπορούν να αποτελέσουν κυρίως γεύμα:

  • Ένα μπολ μαρουλοσαλάτα με 3 κουταλιές της σούπας καλαμπόκι, 90γρ. τόνο και μια κουταλιά της σούπας μαγιονέζα χαμηλών λιπαρών και μια φρυγανιά.
  • Ένα μπολ ανάμικτη σαλάτα με μαρούλι και λάχανο, 100γρ. σολομό καπνιστό και σως με μια κουταλιά της σούπας ελαιόλαδο, μια κουταλιά της σούπας μουστάρδα και λεμόνι.
  • Ένα μπολ αγγουροντομάτα με μια κουταλιά της σούπας λάδι, 60γρ. κατίκι, 3-4 ελιές και μια φέτα ψωμί.
  • Ένα μπολ μπρόκολο και κολοκύθι βραστό με μια κουταλιά της σούπας λάδι, ένα αυγό βραστό, μια φέτα τυρί λάιτ και 2 φρυγανιές.
  • Ένα μπολ αγγουροντομάτα με μια κουταλιά της σούπας ελαιόλαδο, 2 παξιμαδάκια κρίθινα και 30 κασέρι.
  • Ένα μπολ ανάμικτη σαλάτα με βραστά λαχανικά, μια κουταλιά της σούπας λάδι, 5 καβουρόψιχες βρασμένες κομμένες στη σαλάτα και 2 φρυγανιές.

Δοκιμάστε να αντικαταστήσετε το ελαφρύτερο γεύμα της ημέρας με μια σύνθετη σαλάτα. Έτσι θα επιτύχετε κορεσμό, παράλληλα με ισορροπημένη πρόσληψη θερμίδων που θα σας βοηθήσουν και στη διατήρηση του βάρους σας.


Γράφει: Γιαννιτσοπούλου Kάλλια
Kλινικός Διαιτολόγος - Διατροφολόγος
https://www.iatronet.gr/diatrofi/sws...
Σου άρεσε αυτό το άρθρο; Μοιράσου το με τους φίλους σου!

Κάντε "like" στη σελίδα μας στο facebook για όλα τα τελευταία Running News!

...διάβασε επίσης
Άλλοι κάνουν εργομέτρηση, εγώ κάνω αργομέτρηση... Πάω γυμναστήριο, ανεβαίνω στον διάδρομο, και τι να δω...

Runster
Σχόλια αναγνωστών
...διάβασε επίσης
Ό,τι πρέπει να ξέρεις, λίγο πριν την εκκίνηση του 4ου Αυθεντικού Φειδιππίδειου Δρόμου 36ος Αυθεντικός Μαραθώνιος Αθήνας: το πιο πλήρες αφιέρωμα και ανάλυση για τον μεγάλο αγώνα Α ΜΕΡΟΣ
Γιατί οι δρομείς πρέπει να χαμογελάνε περισσότερο 10+1 Συμβουλές προετοιμασίας για τον Αυθεντικό Μαραθώνιο της Αθήνας
FitnessPulse



Garmin FR family
Hoka
Energy Duathlon Karpenissi
Runster
FitnessPulse.gr
Πρέπει να διαβάσετε
15 Ιουλ 19
Δοκιμάσαμε το νέο PULSEBOOST HD της adidas
Επιμέλεια: Γρηγόρης Σκουλαρίκης
Οι adidas Runners Athens, το μεγαλύτερο running community της πόλης, και η INTERSPORT, η μεγαλύτερη αλυσίδα αθλητικών, σου προσφέρουν κάθε εβδομάδα μοναδικές running προπονήσεις στα βόρεια και νότια προάστια.
11 Ιουλ 19
28 Ιουλίου τρέξε στο Καρπενήσι και απόλαυσε μια αυθεντική εμπειρία
Την Κυριακή 28 Ιουλίου o Δήμος Καρπενησίου, η Ελληνική Ομοσπονδία Τριάθλου και η Περιφέρεια Στερεάς Ελλάδος- Περιφερειακή Ενότητα Ευρυτανίας συνδιοργανώνουν το “Energy Duathlon Karpenissi 2019”, την πιο κλασική διοργάνωση με τρέξιμο και ποδηλασία στην Ελλάδα. Παράλληλα θα διοργανωθεί και το “Energy Run Karpenissi 2019”.
09 Ιουλ 19
Τρέξε στον κορυφαίο ημιμαραθώνιο του Navarino Challenge στην θρυλική Βοϊδοκοιλιά!
Οι εγγραφές για την πολυβραβευμένη διοργάνωση αθλητικού τουρισμού συνεχίζονται με αμείωτο ενδιαφέρον και οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να λάβουν μέρος, συμπληρώνοντας την ειδική φόρμα
07 Ιουλ 19
Τρέξε στο 5ο Santorini Experience! Πανέμορφες διαδρομές με θέα την Καλντέρα
Η Σαντορίνη επιστρέφει δυναμικά στην αθλητική δράση για την 5η κατά σειρά έκδοση του "Santorini Experience" που θα προσελκύσει το παγκόσμιο ενδιαφέρον επαγγελματιών και ερασιτεχνών αθλητών του τρεξίματος και της κολύμβησης open water, στις 4-6 Οκτωβρίου 2019.


©2005-2019 RunningNews.gr: Τα πάντα για το τρέξιμο, το δρομέα και τους αγώνες δρόμου. Ενημέρωση, Αρθρογραφία, Φωτογραφίες, Βίντεο, Φόρουμ - Όροι Χρήσης
Επικοινωνήστε μαζί μας για οτιδήποτε επιθυμείτε στο info [at] runningnews [dot] gr - Αν επιθυμείτε να διαφημιστείτε στο RunningNews.gr δείτε εδω

SportsWeb.gr Network: RunningNews.gr - trinews.gr - Runster.gr - Energy Races - duathlon.gr - Nutrition News - Fitness Pulse