Alexander the Great Marathon
Αρχική Ειδήσεις Καλεντάρι Αποτελέσματα Ενημέρωση Εικόνες Άρθρα Εξοπλισμός Forum Διαφήμιση
Roly Greece NSCoaching My Athlete Energy Photos Trinews.gr Kasimis Training
Άρθρα
Saucony
Metron Group
Volos Run
Kallithea Run
Nafplio Marathon
Stis geitonies tis Athinas
Methana Volcano Challenge
X-treme Stores

23 Μάρ 20 ← πίσω

Όλοι οι δρομείς με υπευθυνότητα και σεβασμό στην πρώτη γραμμή της μάχης κατά του Κορονοϊου

Γρηγόρης Σκουλαρίκης
Όλοι μας, πολίτες, αθλούμενοι, αθλητές με υπευθυνότητα και σεβασμό στην πρώτη γραμμή της μάχης κατά του Κορονοϊου



Νέα πιο αυστηρά μέτρα απαγόρευσης ή καλύτερα "περιορισμού" κυκλοφορίας, θα έλεγα, καθώς επί της ουσίας δεν αλλάζει κάτι σε σχέση με τα μέτρα και τις συστάσεις των προηγούμενων ημερών, απλά μπαίνει ένα φρένο στους ασυνείδητους εκδρομείς και στους αρνητές της επικινδυνότητας της κατάστασης. Η απαγόρευση αφορά μόνο την άσκοπη μετακίνησης και υπάρχουν σαφείς εξαιρέσεις τι δεν θεωρείται "άσκοπο" και ένα από αυτά είναι και η σωματική άσκηση.

Έτσι όσον αφορά εμάς τους αθλητές και αθλούμενους, επιτρέπεται ακόμα να είμαστε έξω για την καθημερινή μας προπόνηση εφόσον το δηλώνουμε υπεύθυνα και βεβαίως τηρούμε όλες τις προφυλάξεις.

Πρέπει να γίνει κατανοητό ότι με τα νέα μέτρα για "απαγόρευση κυκλοφορίας" δεν ζητάμε/παίρνουμε άδεια για να βγούμε αλλά ουσιαστικά κάνουμε μια υπεύθυνη δήλωση αναφοράς ότι βγαίνουμε με συγκεκριμένο σκοπό (από αυτούς που προβλέπονται). Το κράτος μας θεωρεί αρκετά υπεύθυνους και αξιόπιστους ότι του λέμε την αλήθεια και υπάρχει σημαντικός και συγκεκριμένος λόγος που είμαστε έξω.

Δεν πιστεύω πως τα νέα μέτρα είναι εκδίκηση για τους "άπιστους", ούτε βεβαίως πως είναι παραδοχή της απώλειας ελέγχου της κατάστασης από το κράτος. Θεωρώ πως είναι προμελετημένες κινήσεις που γίνονται με σχέδιο και πρόγραμμα και θα γινόντουσαν έτσι κι αλλιώς. Ευτυχώς για την Ελλάδα η κυβέρνηση τα εφαρμόζει γρήγορα και πριν να είναι αργά. Το κυριότερο όμως που πιστεύω πως ισχύει για τα νέα μέτρα σε αυτήν ακριβώς τη φάση είναι ότι βάζουν πια τον κάθε πολίτη στην πρώτη γραμμή της μάχης μες την δική του υπογραφή και ανάληψη ευθύνης. Θεωρώ δεδομένο πως η Πολιτεία έχει αναλογιστεί τις δικές της ευθύνες, αλλά μας φέρνει ρητά προ και των δικών μας ευθυνών.

Γι'αυτο, ας φανούμε λοιπόν κι εμείς αντάξιοι των προσδοκιών, να τηρήσουμε τα νέα μέτρα και να μην δώσουμε αφορμές να πάμε στο επόμενο στάδιο που θα είναι ολοκληρωτική απαγόρευση κυκλοφορίας χωρίς εξαιρέσεις. Προς το παρόν μια από τις εξαιρέσεις μετακίνησης είναι σαφώς η "Σωματική άσκηση σε εξωτερικό χώρο, ατομικά ή ανά δύο άτομα, τηρώντας στην τελευταία αυτή περίπτωση την αναγκαία απόσταση 1,5 μέτρου."

Τι κάνουμε λοιπόν για να πάμε γα τρέξιμο αυτές τις μέρες; Υπάρχουν 2 τρόποι να δηλωθεί η έξοδος μας για προπόνηση από το σπίτι, χειρόγραφα και μέσω SMS. Αναλυτικά:

1. Χειρόγραφα.
-Είτε κατεβάζετε από το PDF που υπάρχει στο forma.gov.gr, το εκτυπώνετε, το συμπληρώνετε (τικ στο κουτάκι για σωματική άσκηση) και το έχετε μαζί σας
-Είτε σε μια λευκή σελίδα γράφετε τα εξής.
Όνομα/Επίθετο , Διεύθυνση κατοικίας , Σωματική Άθληση, και διεύθυνση προορισμού, Ημερομηνία, ώρα, υπογραφή

2. SMS
Το SMS είναι ο πιο απλός τρόπος. Στέλνετε δωρεάν στο 13033 το εξής:
6 κενό Όνομα κενό Επίθετο κενό Διεύθυνση Κατοικίας
(το "6" είναι ο κωδικός που αντιστοιχεί στην σωματική άσκηση)

Σε κάθε περίπτωση πρέπει να έχουμε πάντα μαζι εκτός από το έντυπο ή το κινητό και την ταυτότητα μας (ή διαβατήριο) για εξακρίβωση στοιχείων σε περίπτωση που μας ζητηθεί από την αστυνομία που θα κάνει ελέγχους.

Πρέπει να επισημανθεί ότι η παραπάνω έξοδος μας θα πρέπει να γίνεται σε κοντινή απόσταση από το σπίτι και να είναι σύντομη. Κοινώς, ξεχάστε ότι θα πάρετε το αυτοκίνητο σας και θα πάτε στην αγαπημένη σας διαδρομή για long run. Αν και δεν υπάρχει σαφής ορισμός για απόσταση και διάρκεια, ουσιαστικά εμείς πρέπει να βάλουμε ένα μέτρο "αυτοπεριορισμού" στη δραστηριότητα μας και γι' αυτό μιλάμε και για ατομική ευθύνη στην τήρηση των μέτρων χωρίς κατάχρηση.

Προσωπικά θα επιλέξω τη έντυπη φόρμα, και μάλιστα σε μικρό μέγεθος χαρτιού γιατί τη θεωρώ πιο βολική και ελαφριά στο τρέξιμο παρά να κουβαλάω το κινητό μαζί, κάτι που έτσι κι αλλιώς δεν μου αρέσει. Είναι μια καλή ευκαιρία άλλωστε να χρησιμοποιήσω επί τέλους και εκείνη τη θήκη "πιεσόμετρο" που μπαίνει στο μπράτσο (arm band) έχοντας μέσα μόνο το χαρτί και την ταυτότητα.

Όσον αφορά τη μέθοδο με τα SMS είναι αρκετά χρηστική για οποιαδήποτε άλλη μετακίνηση που έτσι κι αλλιώς έχουμε μαζί το κινητό. Όσον αφορά τους φίλους που πρόλαβαν και γκρίνιαξαν περί "προσωπικών δεδομένων" και "γιατί να δίνω αναφορά πότε και που πάω για τρέξιμο", αρκεί να τους επισημάνω πως οι περισσότεροι από εμάς το κάνουμε έτσι κι αλλιώς συστηματικά και με απόλυτη ακρίβεια χρησιμοποιώντας ρολόγια ή άλλες συσκευές και εφαρμογές fitness/GPS κτλ. Είναι λίγο αστείο να γκρινιάζεις τώρα για αυτό το θέμα ενώ κάθε μέρα με τη θέληση σου έχεις δορυφόρους πάνω από το κεφάλι σου και συσκευές παρακολούθησης υγείας στο χέρι σου να καταγράφουν κάθε κίνηση και κάθε χτύπο της καρδιάς σου.

Αν και έχει καταντήσει κουραστικό, οφείλω να ξαναγράψω ότι πρέπει να παραμένουμε μέσα στο σπίτι για όσο μεγαλύτερο χρονικό διάστημα μπορούμε περιορίζοντας τις πιθανότητες διασποράς του ιού και τις δικές μας πιθανότητες να αρρωστήσουμε. Καλό θα ήταν να ελαττώσουμε ακόμα και την χρονική διάρκεια των προπονήσεων μας ενώ πλέον είναι επιβεβλημένο να μην κάνουμε καμιά άσκοπη μετακίνηση. Τρέχουμε με σύνεση, βγαίνουμε έξω υπεύθυνα. Σεβόμαστε τον εαυτό μας και τους συμπολίτες μας.

Ειδικά για μας τους δρομείς, που θέλουμε να είμαστε έξω και να τρέχουμε, η συμπεριφορά μας και ο σεβασμός των μέτρων πρέπει να είναι ακόμα πιο σχολαστικός τυπικά και ουσιαστικά. Μας δίνεται ακόμα ένα προνόμιο που πρέπει να το σεβαστούμε και να μην ρισκάρουμε να το χάσουμε με προκλητικές συμπεριφορές, είτε προς τους υπόλοιπους συμπολίτες μας που πιθανόν να μας κοιτάνε τις επόμενες μέρες με "ζήλια" από τα μπαλκόνια είτε προς τα όργανα της τάξης αν χρειαστεί να μας ελέγξουν.

Οι παραπάνω συμβουλές βεβαίως απευθύνονται και στους νέους φίλους του τρεξίματος, του περιπάτου και της γυμναστικής, που αυτές τις μέρες θα ανακαλύψουν τη σωματική άσκηση σαν μια καλή αιτιολόγηση για να βγουν έξω. Μην το κάνετε για να ξεγελάσετε κανέναν. Κάντε το συνειδητοποιημένα για την σωματική και ψυχική σας υγεία και όταν τελειώσει όλο αυτό θα δείτε ότι θα σας μείνει και κάτι πολύ θετικό.

Η μάχη ήδη φουντώνει και επιμένω πως αυτές τις κρίσιμες και πιεστικές για όλους μέρες θα κριθούμε σαν άνθρωποι και σαν κοινωνία από τη συμπεριφορά μας προς τον συνάνθρωπο, είτε φοράει στολή και επιτηρεί τα μέτρα, είτε φοράει πυτζάμα και κάθετε σπίτι. Ας δείξουμε όλοι τον καλύτερο μας εαυτό και ας πράξουμε με αίσθημα ευθύνης και συναίσθηση της κρισιμότητας της κατάστασης.

Ξέρω πως όλη αυτή η κατάσταση μέτρων και περιορισμών, μόνο ευχάριστη δεν είναι, αλλά πλέον κρίνεται απόλυτα αναγκαία στον πόλεμο που δίνουμε για την υγεία όλου του κόσμου. Πλέον μπαίνουμε όλοι οι πολίτες στην πρώτη γραμμή της μάχης με την ατομική μας συμπεριφορά και συνεισφορά. Κανένας δεν περισσεύει και όλοι μαζί κρατάμε την αλυσίδα της υγείας.


Γρηγόρης Σκουλαρίκης


ΥΓ: Μπορεί να φέρνουμε πλέον αναγκαστικά όλους τους πολίτες στην "πρώτη γραμμή της μάχης" για να καταλάβουν πως γίνεται "πόλεμος" εκεί έξω, αλλά σε καμιά περίπτωση δεν ξεχνάμε τους ήρωες γιατρούς και νοσηλευτές που πραγματικά ρισκάρουν την υγεία και τη ζωή τους πλέον για να περιθάλψουν τα θύματα του ιού και να σώσουν όσους περισσότερους μπορούν. Ευχαριστούμε και πάλι που κινδυνεύεται για μας. Από την πλευρά μας θα κάνουμε το παν για να μην πάει άδικα ο δικός σας αγώνας.



Γρηγόρης Σκουλαρίκης

Ακολουθείστε με
web: www.duathlon.gr
facebook: grigoris.skoularikis
twitter: SpeedyPowerman
Instagram: speedypowerman

 

Σου άρεσε αυτό το άρθρο; Μοιράσου το με τους φίλους σου!

Κάντε "like" στη σελίδα μας στο facebook για όλα τα τελευταία Running News!

...διάβασε επίσης
Επίδραση της yoga στους δρομείς Κοροναϊός: Μπορεί η γυμναστική να τονώσει το ανοσοποιητικό μας;

Runster
Σχόλια αναγνωστών
...διάβασε επίσης
Αυτή είναι η μυστική άσκηση καραντίνας για το σπίτι. Δοκιμάστε την! Κοροναϊός: Τι πρέπει να κάνετε με τα ρούχα και τα παπούτσια
Νεαροί αθλητές: Γιατί δεν αρκεί μια απλή καρδιολογική εξέταση (έρευνα) Τραυματισμοί που κληρονομήσαμε στην άσφαλτο
FitnessPulse

Garmin FR family
Fitness Awards
FitnessPulse.gr
Runster
Πρέπει να διαβάσετε
15 Μάρ 20
Διαβάστε το νέο βιβλίο «Νενικήκαμεν» - Η ιστορία του πρώτου Μαραθωνοδρόμου (+Διαγωνισμός)
Αυτές τις μέρες, που εξαιτίας των δυσχερών καταστάσεων με τον κοροναϊο μένουμε περισσότερο στο σπίτι και είναι ευκαιρία να διαβάσουμε και κάποιο βιβλίο. Γι' αυτό σας έχουμε μια πολύ καλή πρόταση που έφτασε πρόσφατα τα χέρια μας.
05 Μάρ 20
Το ολοκαίνουριο adidas SL20 είναι εδώ και σε προκαλεί να γίνεις πιο γρήγορος από αυτά που σε κρατούν πίσω!
Επιμέλεια: Γρηγόρης Σκουλαρίκης
Η adidas λανσάρει το νέο πανάλαφρο παπούτσι για τρέξιμο adidas SL20 καινοτομώντας για άλλη μια φορά, όχι μόνο με τα υλικά του παπουτσιού, αλλά και με το τρόπο που αυτό θέλει να εμπνεύσει μέσα από την καμπάνια FASTER THAN.
04 Μάρ 20
Αυτό το Σάββατο 07.03, η Θεσσαλονίκη γίνεται FASTER THAN
Αλλάζουμε το νόημα του «Γρήγορου». «Γρήγορο» δεν είναι απλά ένας αριθμός, είναι αυτό που νιώθεις. Γιατί το τρέξιμο είναι θέμα προσωπικής αλλαγής και αυτοβελτίωσης.

©2005-2019 RunningNews.gr: Τα πάντα για το τρέξιμο, το δρομέα και τους αγώνες δρόμου. Ενημέρωση, Αρθρογραφία, Φωτογραφίες, Βίντεο, Φόρουμ - Όροι Χρήσης
Επικοινωνήστε μαζί μας για οτιδήποτε επιθυμείτε στο info [at] runningnews [dot] gr - Αν επιθυμείτε να διαφημιστείτε στο RunningNews.gr δείτε εδω

SportsWeb.gr Network: RunningNews.gr - trinews.gr - Runster.gr - Energy Races - duathlon.gr - Nutrition News - Fitness Pulse