Alexander the Great Marathon
Αρχική Ειδήσεις Καλεντάρι Αποτελέσματα Ενημέρωση Εικόνες Άρθρα Εξοπλισμός Forum Διαφήμιση
Roly Greece NSCoaching My Athlete Energy Photos Trinews.gr Kasimis Training
Άρθρα
Saucony
Metron Group
Volos Run
Kallithea Run
Nafplio Marathon
Atromitos Sifnos
Stis geitonies tis Athinas
X-treme Stores
Lenshop.gr
22 Ιουν 20 ← πίσω

Αθλητικές Κακώσεις: Τι είναι;

Του Μέλλου Θωμά MD, Ορθοπαιδικού Χειρουργού – Αθλητίατρου, Μετεκπαιδευθής TUM Department, Department of Sports Medicine, Munich, Germany, Διευθυντή Β΄ Ορθοπαιδικής Κλινικής – Αθλητικών Κακώσεων ΙΑΣΩ Θεσσαλίας

 

Η άσκηση αποτελεί σημαντική συμπληρωματική θεραπεία πολλών νοσημάτων. Συχνά όμως η μη «συνταγογράφησή της» όσον αφορά την ένταση, τη διάρκεια και τη συχνότητα της, την καθιστά από ευεργετική, ανεπαρκή και ενίοτε επικίνδυνη.

Η αθλητική ενασχόληση ως κοινωνικό φαινόμενο,έχει διεισδύσει στις αναπτυξιακές ηλικίες, οι οποίες είναι βιολογικά ανώριμες για υψηλές επιβαρύνσεις, απαιτήσεις και προσδοκίες. Ακόμα περισσότερο όμως, έχει διεισδύσει στη μέση και στην τρίτη ηλικία, που λόγω ανεπαρκούς υποδομής και πιθανών, συχνά λανθανουσών, συννοσηροτήτων, εμφανίζονται ευπαθείς όχι μόνο μυοσκελετικά αλλά και από την πλευρά της εσωτερικής παθολογίας.

Οι αθλητικοί τραυματισμοί (αθλητικές κακώσεις) συμβαίνουν κατά τη διάρκεια της άσκησης και όλοι οι αθλούμενοι κινδυνεύουν από αυτούς. Χωρίζονται σε οξείες, χρόνιες και σε κακώσεις από υπερβολική καταπόνηση. Κυρίως αφορούν τους μύες, τους τένοντες, τα οστά, τους συνδέσμους και τον αρθρικό χόνδρο. Οι πιο συχνοί αθλητικοί τραυματισμοί είναι οι μυϊκές θλάσεις, τα διαστρέμματα των συνδέσμων και οι τενοντίτιδες. Μπορεί όμως να είναι και ρήξεις συνδέσμων, χονδροπάθειες, κατάγματα κ.λπ. 

Τα αίτια των αθλητικών κακώσεων

Οι συχνότερες αιτίες των αθλητικών κακώσεων είναι η κακή τεχνική, ο ακατάλληλος αθλητικός εξοπλισμός, η ανεπαρκής προθέρμανση και η υπερβάλλουσα προπόνηση (υπερπροπόνηση).

Πρόληψη των αθλητικών κακώσεων

Ατυχήματα συμβαίνουν παντού, είτε στην καθημερινή ζωή είτε στον αθλητικό χώρο. Είναι όμως, προτιμότερο να προλαμβάνει κανείς τις αθλητικές κακώσεις, από το να τις θεραπεύει. Η πρόληψη των αθλητικών κακώσεων μπορεί να επιτευχθεί, αν τηρούνται κάποιοι εξαιρετικά απλοί κανόνες. Στη σωστή πρόληψη πρέπει να συμβάλλουν τόσο ο αθλητής όσο και ο προπονητής, ο αθλητικός σύλλογος, καθώς και ο εξειδικευμένος ιατρός-ορθοπαιδικός. Οι γενικές αρχές για την πρόληψη των αθλητικών κακώσεων είναι:

  • Η καλή φυσική κατάσταση (αερόβια προπόνηση, μυϊκή ενδυνάμωση)
  • Η σωστή προπόνηση (η σωστή προθέρμανση και αποθεραπεία πριν και μετά από κάθε αθλητική δραστηριότητα θα ενισχύσουν την ελαστικότητα των μυικών ινών αποτρέποντας πιθανές κακώσεις μαλακών μορίων)
  • Η σωστή και ισορροπημένη διατροφή.
  • Η επαρκής ενυδάτωση
  • Ο καλός ύπνος
  • Οι απαραίτητες ιατρικές εξετάσεις (προαγωνιστικός αθλητικός έλεγχος,  π.χ από ορθοπαιδικό, καρδιολόγο ή και ιατρό άλλης ειδικότητας)
  • Ο κατάλληλος εξοπλισμός (π.χ προστατευτικά καλύμματα, ειδικά παπούτσια)
  • Η τήρηση των κανόνων ασφαλείας συμβάλλουν στην αποφυγή των αθλητικών κακώσεων.

Βελτίωση αθλητικής απόδοσης

Η σωστή μέτρηση και παρακολούθηση της αθλητικής απόδοσης, θέτει σωστές βάσεις προπόνησης. Η αθλητική τραυματιολογία έχει σαν σκοπό την πρόληψη και θεραπεία των αθλητικών κακώσεων και μυοσκελετικών συνδρόμων σε αθλητές υψηλού επιπέδου και περιστασιακά αθλούμενους, καθώς επίσης και την παροχή ολοκληρωμένης ιατρικής μέριμνας σχετιζόμενης με την άθληση και την επίτευξη επιδόσεων.

Διάγνωση των αθλητικών κακώσεων

Η διάγνωση των αθλητικών κακώσεων γίνεται μετά από κλινική εξέταση από  εξειδικευμένο Ορθοπαιδικό Χειρουργό – Αθλητίατρο. Ανάλογα με τον τραυματισμό, μπορεί να χρειαστούν ειδικές απεικονιστικές εξετάσεις όπως ακτινογραφίες, υπερηχογράφημα ή μαγνητική τομογραφία.

Θεραπευτική αντιμετώπιση αθλητικών κακώσεων

Η αντιμετώπιση των αθλητικών κακώσεων εξαρτάται από τη φύση της κάκωσης και η προϋπόθεση για την σωστή αποκατάσταση είναι η σωστή διάγνωση. Η αντιμετώπιση με βάση το τι είναι πιθανό ή την πεποίθηση του αθλητή, του προπονητή ή κάποιου άλλου ατόμου, οδηγεί συχνά σε λάθη που εύκολα θα μπορούσαν να αποφευχθούν. Η Ιατρική Επιστήμη μέσω της Αθλητιατρικής έχει εξελίξει τις μεθόδους πρόληψης και αντιμετώπισης των αθλητικών κακώσεων.

Το σημαντικό δεν είναι μόνο η διαχείριση του πόνου, αλλά η κάλυψη των αναγκών του αθλητή προκειμένου να αποφύγει τους τραυματισμούς και να βελτιστοποιήσει την απόδοσή του.

PLAY SAFE TO STAY SAFE

Β΄ Ορθοπαιδική Κλινική – Προληπτικής και Αθλητικής Τραυματολογίας ΙΑΣΩ Θεσσαλίας: https://bit.ly/iaso-sport-injuries


πηγή: https://www.taxydromos.gr/
Σου άρεσε αυτό το άρθρο; Μοιράσου το με τους φίλους σου!

Κάντε "like" στη σελίδα μας στο facebook για όλα τα τελευταία Running News!

...διάβασε επίσης
RUN/WALK: Μία δοκιμασμένη μέθοδος προπόνησης αλλά και στρατηγική αγώνα για το Μαραθώνιο Συμβουλές προπόνησης από τον υπερμαραθωνοδρόμο Γιάννη Κουρκουρίκη

Runster
Σχόλια αναγνωστών
...διάβασε επίσης
1984 : Τα πρώτα smartshoes με activity tracking! 3 Απλοί τρόποι να μειώσουμε το stress
Μαραθώνιος, Σπάρταθλο και άλλοι αγώνες, και οι ενστάσεις σχετικά με τις αποστάσεις και τις διαδρομές τους SNF Run. Φέτος σε Virtual μορφή!
Nutrition News

MyElements Sports

Half Marathon EXPO

Garmin FR family
Fitness Awards
FitnessPulse.gr
Runster
Πρέπει να διαβάσετε
25 Ιουν 20
Η Camelbak μειώνει τα πλαστικά μιας χρήσης
Επιμέλεια: Άγγελος Μαυρογιάννης
Η Camelbak έχει μια αποστολή, να μειώσει τη χρήση του πλαστικού μιας χρήσης. Αυτό ξεκινάει αρχικά με την απόρριψη των μπουκαλιών μιας χρήσης. Αποφάσισε να ξαναχρησιμοποιείς.
15 Μάρ 20
Διαβάστε το νέο βιβλίο «Νενικήκαμεν» - Η ιστορία του πρώτου Μαραθωνοδρόμου (+Διαγωνισμός)
Αυτές τις μέρες, που εξαιτίας των δυσχερών καταστάσεων με τον κοροναϊο μένουμε περισσότερο στο σπίτι και είναι ευκαιρία να διαβάσουμε και κάποιο βιβλίο. Γι' αυτό σας έχουμε μια πολύ καλή πρόταση που έφτασε πρόσφατα τα χέρια μας.
05 Μάρ 20
Το ολοκαίνουριο adidas SL20 είναι εδώ και σε προκαλεί να γίνεις πιο γρήγορος από αυτά που σε κρατούν πίσω!
Επιμέλεια: Γρηγόρης Σκουλαρίκης
Η adidas λανσάρει το νέο πανάλαφρο παπούτσι για τρέξιμο adidas SL20 καινοτομώντας για άλλη μια φορά, όχι μόνο με τα υλικά του παπουτσιού, αλλά και με το τρόπο που αυτό θέλει να εμπνεύσει μέσα από την καμπάνια FASTER THAN.

©2005-2020 RunningNews.gr: Τα πάντα για το τρέξιμο, το δρομέα και τους αγώνες δρόμου. Ενημέρωση, Αρθρογραφία, Φωτογραφίες, Βίντεο, Φόρουμ - Όροι Χρήσης
Επικοινωνήστε μαζί μας για οτιδήποτε επιθυμείτε στο info [at] runningnews [dot] gr - Αν επιθυμείτε να διαφημιστείτε στο RunningNews.gr δείτε εδω

SportsWeb.gr Network: RunningNews.gr - trinews.gr - Runster.gr - Energy Races - duathlon.gr - Nutrition News - Fitness Pulse