Marathon EXPO
Αρχική Ειδήσεις Καλεντάρι Αποτελέσματα Ενημέρωση Εικόνες Άρθρα Εξοπλισμός Forum Διαφήμιση
Trinews.gr NSCoaching My Athlete Energy Photos Energy Races Kasimis Training
Άρθρα
Saucony

Ioannina Lake Run

Poikilo Nigth Trail

Marathon Half Marathon

X-treme Stores
16 Φεβ 22 ← πίσω

Η κυκλική γύμναση και η αξία της για δρομείς και όχι μόνο

Μιχαήλ Πολυτσάκης

ΠΟΛΥΤΣΑΚΗΣ ΜΙΧΑΗΛ

Η ΚΥΚΛΙΚΗ ΓΥΜΝΑΣΗ και η ΑΞΙΑ της για ΔΡΟΜΕΙΣ και όχι μόνο.

 

Συχνά οι Δρομείς ακολουθούν μονόπλευρη προπόνηση που αποτελείται μόνο από διάφορα είδη τρεξίματος και αποστάσεων. Τρέξιμο και μόνο τρέξιμο. Έτσι είναι σύνηθες το φαινόμενο είτε να μην ανεβάζουν τις επιδόσεις τους, είτε να τραυματίζονται, είτε να εξαντλούνται. Θεωρούν ότι το τρέξιμο, σε διάφορους ρυθμούς και αποστάσεις είναι αρκετό ως Προπονητικό Πρόγραμμα.


Σαφώς όμως και δεν είναι από μόνο του αρκετό.

Είναι άκρως απαραίτητη η βελτίωση της Γενικής και Ειδικής Φυσικής Κατάστασης τους ( ΦΚ ) για να βελτιώσουν την Δρομική τους Απόδοση, να αποφύγουν Τραυματισμούς, ακόμη και για να διατηρήσουν τουλάχιστον τις υπάρχουσες δυνατότητες τους.

Παράλληλα με την Δρομική Προπόνηση πρέπει το Πρόγραμμα τους να περιλαμβάνει Προπόνηση Μυικής Αντοχής, Ταχυδύναμης, Δύναμης, Ευκαμψίας και Ευλυγισίας, Ευκινησίας και άλλων Φυσικών Ικανοτήτων ( ΦΙ ) , που δεν βελτιώνονται με το τρέξιμο, αλλά αντίθετα αρκετές μειώνονται και επιφέρουν π.χ. Δυσκαμψία, Μείωση Ελαστικότητας Μυών, Εξάντληση Μυικού Συστήματος κ.α.

Είναι αρκετές οι Μέθοδοι για να δουλέψουν αυτές τις ΦΙ τους, αλλά πολλές παρουσιάζουν προβλήματα πρακτικά, ανάγκης μεγάλου χρόνου, εξειδικευμένα όργανα, χώρους συγκεκριμένους και εξοπλισμένους, ειδικούς προπονητές, οικονομικό κόστος κ.α., τα οποία συχνά είναι δύσκολο να αντιμετωπιστούν.

Μία απλή, εύκολη και πλήρως αποτελεσματική Μέθοδος που θα σας πρότεινα, η οποία παρακάμπτει όλα αυτά τα προβλήματα, είναι η ΚΥΚΛΙΚΗ ΓΥΜΝΑΣΗ ( ΚΓ ) και μάλιστα η ΔΙΑΛΕΙΜΜΑΤΙΚΗ της μορφή ( INTERVAL ).

H ΚΓ ονομάζεται έτσι λόγω της εκτέλεσης των ασκήσεων του προγράμματος με σταθερή κυκλική σειρά, που παραμένει αυστηρά ίδια σε όλη την διάρκεια της προπόνησης.

Είναι ένα πρόγραμμα 6 έως 12 ασκήσεων ( Σταθμοί ) με συγκεκριμένο και ίδιο χρόνο εκτέλεσης όλων και ένα παρεμβαλλόμενο Διάλειμμα ( ΔΣ )  μεταξύ τους, το οποίο παραμένει και αυτό σταθερό μεταξύ όλων των Σταθμών και ίδιο σε κάθε Κύκλο της.

Η ολοκλήρωση μία φοράς όλων των Σταθμών, ονομάζεται Κύκλος και υπάρχει Διάλειμμα ( ΔΚ ) μεγαλύτερο ( τουλάχιστον διπλάσιο του ΔΣ ), έως να ξεκινήσει ο επόμενος Κύκλος, που εκτελείται ακριβώς με τις ίδιες παραμέτρους ( σειρά Σταθμών - ασκήσεων, χρόνοι ασκήσεων, χρόνοι διαλειμμάτων ).

Προτείνονται 3 έως 6 Κύκλοι για αποτελεσματική επίδραση της στις Φυσικές Ικανότητες του ατόμου.

Πρέπει να τονισθεί ότι ο αριθμός Σταθμών και Κύκλων, όπως και οι Χρόνοι εκτέλεσης των Σταθμών αλλά και των Διαλειμμάτων μεταξύ Σταθμών και Κύκλων ( ΔΣ – ΔΚ ) προσδιορίζονται από το προσωπικό επίπεδο της ΦΚ του κάθε ατόμου, την ηλικία του και τους προσωπικούς στόχους που έχει θέσει.

Εύκολα υλοποιήσιμη Μέθοδος για κάθε ηλικία, κάθε επίπεδο ΦΚ, κάθε Χώρο και Χρόνο, χωρίς Οικονομικό Κόστος, αφού μπορεί εύκολα να πραγματοποιηθεί ακόμη και με μόνο υλικό το σώμα του ασκούμενου, ακόμη και μέσα στο σπίτι του.

Η κυκλική Γύμναση είναι εύκολη στον σχεδιασμό της.

Δεν χρειάζεται κατά ανάγκη πολλά η εξειδικευμένα όργανα.

Προσαρμόζεται στον προσωπικό χρόνο που διαθέτει ο καθένας.

Μπορεί να υλοποιηθεί και μόνο με ασκήσεις σώματος, με το βάρος του σώματος η με τις κινήσεις και βάρος των μελών του σώματος.

Μπορούν να προπονηθούν ταυτόχρονα πολλά άτομα, τοποθετημένα σε μικρές ομάδες σε κάθε Σταθμό και να κινούνται κυκλικά αλλάζοντας Σταθμό προς την ίδια για όλους κατεύθυνση.

Δίνει την δυνατότητα σε 1 Προπονητική Μονάδα να βελτιωθούν ταυτόχρονα και 2 και 3 ΦΙ ( π.χ. Αερόβια Αντοχή και Μυική Αντοχή και Ταχυδύναμη ).

Δεν χρειάζεται απαραίτητα μεγάλους χώρους, αφού με μία έξυπνη οργάνωση της μπορεί να υλοποιηθεί ακόμη και σε ένα μικρό δωμάτιο σπιτιού.

Μία ακόμη εκπληκτικά χρήσιμη ιδιότητα της Κυκλικής Γύμνασης που είναι αξιοσημείωτη, είναι η δυνατότητα που δίνει στο άτομο να καταγράφει τις επιδόσεις του σε κάθε Σταθμό – άσκηση σε Καρτέλα Καταγραφής, ακόμη και σε απλό φύλλο χαρτί και να τις συγκρίνει με τις επόμενες επιδόσεις του σε επαναλήψεις της ίδιας όμως Κυκλικής, κατά συγκεκριμένα τακτά χρονικά διαστήματα ( Αυτοαξιολόγηση ).

 Έτσι θα είναι σε θέση να παρακολουθεί την απόδοση του και να προσαρμόζει την Προπόνηση του με ακριβέστερη εξατομίκευση, ανεβάζοντας κατά πολύ τα ποσοστά βελτίωσης του σε κάθε παράμετρο της ΦΚ του.

Τέλος, πρέπει να αναφερθεί ότι υπάρχει και η Μέθοδος της ΣΥΝΕΧΗΣ ΚΥΚΛΙΚΗΣ ΓΥΜΝΑΣΗΣ, στην οποία η διαφορά εντοπίζεται στην Έλλειψη του Διαλείμματος μεταξύ των Σταθμών ( ΔΣ). Όλα τα υπόλοιπα χαρακτηριστικά της είναι αντίστοιχα της Διαλειμματικής, αλλά η απώλεια του ΔΣ την καθιστά εξαιρετικά επίπονη και εξαντλητική, απευθυνόμενη στον Αγωνιστικό Αθλητισμό και σε άτομα με υψηλό επίπεδο ΦΚ.

Προσωπικά θεωρώ την Δ.Κ.Γ. μία εξαιρετική Μέθοδο Γύμνασης, για παιδιά, για τον Μαζικό Αθλητισμό, για τον Ερασιτεχνικό Αθλητισμό, τον Αθλητισμό των Βετεράνων, για κάθε άτομο που απλά αγαπάει την Άθληση, για το κάθε Δρομέα, για εμάς που τρέχουμε στους Δρόμους, στα Βουνά, στα Στάδια, στον ήλιο, στην βροχή, στο χιόνι, μέρα η βράδυ και θέλουμε να απολαμβάνουμε την Δρομική μας Χαρά με μεγαλύτερη σωματική ασφάλεια για πολύ καιρό ακόμη και με μόνο κίνητρο να ξεπερνάμε τον εαυτό μας !

 

ΠΟΛΥΤΣΑΚΗΣ ΜΙΧΑΗΛ      

ΚΦΑ  Διδάσκων ΣΕΦΑΑ ΤΕΦΑΑ ΔΠΘ

 

Επιστημονικός Συνεργάτης ΔΡΟΜΕΑ ΘΡΑΚΗΣ

Σου άρεσε αυτό το άρθρο; Μοιράσου το με τους φίλους σου!

Κάντε "like" στη σελίδα μας στο facebook για όλα τα τελευταία Running News!

...διάβασε επίσης
Αβγό: Ολόκληρο, τον κρόκο ή μόνο το ασπράδι; Τι να προτιμήσω; Οι καλύτερες τροφές με άφθονη πρωτεΐνη για την διατροφή μας

Runster
Σχόλια αναγνωστών
...διάβασε επίσης
Πανελλήνιο Πρωτάθλημα Στίβου - αφιέρωμα. Ποιοι θα είναι οι πρωταγωνιστές στα 5000 και 1500 μέτρα; Υπερήφανοι Έλληνες Μαραθωνοδρόμοι, νικήσατε!
Καμιά ελπίδα… βουλευτής χαρακτηρίζει τους αγώνες δρόμου «ψεκδηλώσεις» και «αντικοινωνική συμπεριφορά» Αθλητής με προβλήματα όρασης τρέχει σε αγώνες δρόμου και παραδίδει απλόχερα μαθήματα ζωής
Nutrition News

Rundome.gr

SUUNTO 5 PEAK

Thessaloniki Night Half Marathon

Runster.gr

Πρέπει να διαβάσετε
11 Ιουν 22
ΟΠΑΠ MARATHON expo 2022 - Εκεί όπου αθλητισμός και πολιτισμός τέμνονται δημιουργικά
Η ΟΠΑΠ MARATHON expo, η μεγαλύτερη εμπορική έκθεση αθλητικών ειδών και εξοπλισμού στην Ελλάδα, θα πραγματοποιηθεί για άλλη μία χρονιά στο εκθεσιακό κέντρο Κλειστό Π. Φαλήρου (πρώην TAE KWON DO) από τις 9 έως και τις 12 Νοεμβρίου 2022.
25 Μαϊ 22
Το Run σου γίνεται πλέον Aκόμη Γρηγορότερο με το Νέο Δρομικό Παπούτσι της Under Armour HOVR™ MACHINA 3!
Η Under Armour μας εκπλήσσει ευχάριστα για ακόμη μια φορά δημιουργώντας ένα νέο και τεχνολογικά εξελιγμένο Running παπούτσι το οποίο θα ικανοποιήσει πλήρως και τους πιο απαιτητικούς λάτρεις του τρεξίματος.
20 Απρ 22
Η άσκηση στο επόμενο επίπεδο με το νέο myathlete hub
Η φετινή άνοιξη είναι ακόμα πιο ανθηρή για τους λάτρεις της άσκησης, αλλά και όλους εκείνους που προσεγγίζουν την ευεξία και την καλή υγεία μέσω της γυμναστικής και της σωστής διατροφής. Το myathleteάνοιξε ξανά τις πόρτες του στο νέο δικό του χώρο και τα σχόλια όσων έσπευσαν ήδη να το επισκεφτούν, είναι διθυραμβικά!
13 Απρ 22
HUAWEI WATCH GT Runner: Το απόλυτο smartwatch που ικανοποιεί και τον πιο απαιτητικό δρομέα
Η HUAWEI κάνει εντυπωσιακό ντεμπούτο στον χώρο των smartwatches, παρουσιάζοντας το εμβληματικό HUAWEI GT Runner, ανοίγοντας νέους ορίζοντες στην απόδοση των δρομέων.


©2005-2021 RunningNews.gr: Τα πάντα για το τρέξιμο, το δρομέα και τους αγώνες δρόμου. Ενημέρωση, Αρθρογραφία, Φωτογραφίες, Βίντεο, Φόρουμ - Όροι Χρήσης
Επικοινωνήστε μαζί μας για οτιδήποτε επιθυμείτε στο info [at] runningnews [dot] gr - Αν επιθυμείτε να διαφημιστείτε στο RunningNews.gr δείτε εδω

SportsWeb.gr Network: RunningNews.gr - trinews.gr - Runster.gr - Energy Races - duathlon.gr - Nutrition News - Fitness Pulse