Thessaloniki Night Half Marathon
Αρχική Ειδήσεις Καλεντάρι Αποτελέσματα Ενημέρωση Εικόνες Άρθρα Εξοπλισμός Forum Διαφήμιση
Trinews.gr NSCoaching My Athlete Energy Photos Energy Races Kasimis Training
Άρθρα
Saucony

Lamia Night Run

Aktios Half Marathon

Marathon Half Marathon

Cardio Run

X-treme Stores
Cetilar
06 Αυγ 22 ← πίσω

Συνέπεια στην προπόνηση

Ζήσης Πετσόπουλος

Η συνέπεια είναι ένας όρος ο οποίος χρησιμοποιείται από τους περισσότερους προπονητές και θεωρείται βασικό συστατικό της επιτυχίας μιας προπονητικής περιόδου. Συχνά, οι αθλητές ακούνε την φράση πως "η συνέπεια είναι το κλειδί της επιτυχίας" επισημαίνοντας έτσι την σημασία της. Τι σημαίνει αυτό στην πραγματικότητα? Σχετίζεται η συνέπεια με το να τρέχει κάποιος όσο πιο συχνά γίνεται?  Ή με το να πετυχαίνει έναν συγκεκριμένο στόχο χιλιομέτρων?  Να αποδίδει σε κάθε προπόνηση? Πώς ορίζουμε στην πραγματικότητα τη συνέπεια στην προπόνηση?   
           

Θα μπορούσαμε να ορίσουμε τη συνέπεια στην προπόνηση ως την ικανότητα κάποιου να συνδυάζει διαδοχικές ‘’καλές’’ εβδομάδες προπόνησης για ένα εύλογο χρονικό διάστημα. Να σημειωθεί εδώ ότι δεν μπορεί κάθε  εβδομάδα ή κάθε τρέξιμο να πηγαίνει και να αποδίδει πάντα υπέροχα, αυτό είναι μη ρεαλιστικό. Δεν χρειάζεται να επιτυγχάνονται πάντα  τέλειες εβδομάδες, αλλά να επιδιώκεται  ένα συνεχές κλείσιμο των εβδομαδιαίων προπονήσεων που αν μπορούσε να βαθμολογηθεί τότε θα βαθμολογούταν με 7-8 στα 10. Βασικές νοητικές ικανότητες της συνέπειας είναι η αυτοπεποίθηση, η εμπιστοσύνη και η αυτοσυγκράτηση. Χωρίς αυτές δύσκολα κάποιος να είναι συνεπής.

Η προπόνηση είναι μία πολυσύνθετη διαδικασία και εδώ κρύβεται η πραγματική αξία της συνέπειας. Υπάρχει μια φράση που λέει: "στοχεύστε να είστε καλοί στο να είστε συνεπείς παρά να στοχεύετε στο να είστε συνεχώς καλοί". Αν κάποιος πετυχαίνει μικρές βελτιώσεις κάθε εβδομάδα για μεγάλο χρονικό διάστημα, αυτό θα οδηγήσει μακροχρόνια σε εξαιρετικά σημαντικά οφέλη. Προσέξτε το παρακάτω παράδειγμα: αν κάποιος βελτιωνόταν ΣΤΑΘΕΡΑ σε κάτι κατά 0,1% κάθε ημέρα του έτους, το αποτέλεσμα αυτού θα οδηγούσε σε μια βελτίωση της τάξεως του 36% μέσα σε ένα χρόνο. Πολλά μικρά και διαρκή οφέλη θα οδηγήσουν σε βάθος χρόνου σε μεγαλύτερα.

Συνοψίζοντας, πώς μπορεί κάποιος να είναι πιο συνεπής? Πώς μπορεί να αυξήσει τις πιθανότητες να προπονείται  με τις ελάχιστες δυνατές διακοπές και να δώσει στον εαυτό του τη δυνατότητα να εκτελεί καλές προπονήσεις σε τακτική βάση?

Παρακάτω παραθέτονται ορισμένες προτάσεις και σκέψεις αναφορικά με το πώς μπορεί κάποιος να πετύχει την συνέπεια στην προπόνησή του:

  • Αξιολόγηση της προσπάθειας (effort) στο τρέξιμο ΚΑΙ  επίγνωση του πότε πρέπει να γίνει ένα διάλειμμα για χαλάρωση και αποκατάσταση.

 

  • Συνειδητοποίηση του ότι οι σκληρές προπονήσεις δεν έχουν σκοπό να εξουθενώσουν και να διαλύσουν σωματικά τον αθλούμενο.

 

  • Προσοχή έτσι ώστε ότι ο συνολικός προπονητικός όγκος να είναι βιώσιμος και ρεαλιστικός για μια χρονική περίοδο.


 

  • Επίγνωση για το πώς ανταποκρίνεται το σώμα σε διαφορετικούς τύπους προπόνησης. Εάν κάποιος γνωρίζει ότι κάτι είναι ιδιαίτερα επίπονο για το σώμα του, πρέπει να φροντίζει να δίνει μεγαλύτερο χρόνο αποκατάστασης σε αυτό.

 

  • Ενσωμάτωση προπόνησης δύναμης στον προπονητικό κύκλο με στόχο την ελαχιστοποίηση πιθανού κινδύνου τραυματισμού.

 

  • Κίνητρο. Είναι εξαιρετικά σημαντικό ο καθένας να κρατάει την προπόνηση ενδιαφέρουσα, να θέτει στον εαυτό του απαιτητικούς αλλά ταυτόχρονα ρεαλιστικούς στόχους όπως επίσης και να έχει συναθλούμενους και έναν προπονητή που θα τους κάνει να νιώθουν αθλητική υπευθυνότητα και σοβαρότητα.

 

 

Πετσόπουλος Ζήσης

      Προπονητής δρόμων αντοχής

     Απόφοιτος Σ.Ε.Φ.Α.Α του ΕΚΠΑ

    Ειδικότητα Κλασικού Αθλητισμού – Αθλητικοί Δρόμοι

Σου άρεσε αυτό το άρθρο; Μοιράσου το με τους φίλους σου!

Κάντε "like" στη σελίδα μας στο facebook για όλα τα τελευταία Running News!

...διάβασε επίσης
Έλκηθρο: Προπόνηση με έλκηθρο για όλους! Κυκλική προπόνηση με την Πωλίνα Τριγωνίδου

Runster
Σχόλια αναγνωστών
...διάβασε επίσης
Το νέο χιουμοριστικό βίντεο του Ημιμαραθωνίου Κρήτης! Θέλω κι εγώ από αυτό!!
Τι είναι τελικά ο υδάτινος διάδρομος και σε τι χρησιμεύει πέραν της αποθεραπείας; Μπορεί η συστηματική άσκηση να με κάνει καλύτερο στη δουλειά μου;
FitnessPulse

Athens Company Run

Marathon Half Marathon

Mykonos Running Festival

Runster.gr

Πρέπει να διαβάσετε
21 Σεπ 22
Το Σάββατο 8 Οκτωβρίου στο Σ.Ε.Φ το Athens Company Run 2022 - Δήλωσε συμμετοχή με την ομάδα του RunningNews.gr
Παράλληλα με τους 10ους Εθνικούς Αγώνες Εργασιακού Αθλητισμού, ο Ελληνικός Οργανισμός Εργασιακής Άθλησης και Υγείας, διοργανώνει το δρομικό γεγονός Athens Company Run, στο Στάδιο Ειρήνης και Φιλίας (ΣΕΦ), το Σάββατο 8 Οκτωβρίου 2022. Η διοργάνωση θα περιλαμβάνει 2 διαδρομές αποστάσεων 5χλμ και 10χλμ.
16 Σεπ 22
Αυτό είναι το πιο soft παπούτσι της New Balance

Για το μόνο που μπορούμε να είμαστε σίγουροι σε αυτόν τον κόσμο είναι πως τα πάντα αλλάζουν. Το Fresh Foam X More v4 είναι το πιο απορροφητικό παπούτσι της New Balance. Για σένα που θέλεις να τρέξεις περισσότερο.

15 Σεπ 22
Mykonos Running Festival: Ιδανικές αγωνιστικές συνθήκες και προνομιακές τιμές διαμονής για όλους τους συμμετέχοντες
Ραντεβού στη Μύκονο για μία ασύγκριτη δρομική εμπειρία, με ιδανικές αγωνιστικές συνθήκες και με προνομιακές τιμές διαμονής, δίνουν δρομείς και οικογένειες από την Ελλάδα και το εξωτερικό, που θα λάβουν μέρος στο 1ο Mykonos Running Festival!
14 Σεπ 22
Αυτό ειναι το «παράνομο» παπούτσι της New Balance
To FuelCell SuperComp Trainer είναι ασυμβίβαστα γρήγορο. Οι κανόνες έχουν δημιουργηθεί για να οριοθετούν ένα παιχνίδι σαν τον φράχτη που οριοθετεί ένα οικόπεδο. Εάν σπάσεις τις τάβλες που το περιβάλουν, όλος ο ορίζοντας ανοίγεται μπροστά σου!


©2005-2023 RunningNews.gr: Τα πάντα για το τρέξιμο, το δρομέα και τους αγώνες δρόμου. Ενημέρωση, Αρθρογραφία, Φωτογραφίες, Βίντεο, Φόρουμ - Όροι Χρήσης
Επικοινωνήστε μαζί μας για οτιδήποτε επιθυμείτε στο info [at] runningnews [dot] gr - Αν επιθυμείτε να διαφημιστείτε στο RunningNews.gr δείτε εδω

SportsWeb.gr Network: RunningNews.gr - trinews.gr - Runster.gr - Energy Races - duathlon.gr - Nutrition News - Fitness Pulse