Alexander the Great Marathon
Αρχική Ειδήσεις Καλεντάρι Αποτελέσματα Ενημέρωση Εικόνες Άρθρα Εξοπλισμός Forum Διαφήμιση
Acerbis Sportitalia blank My Athlete Energy Photos RUNAWAY Kasimis Training
Άρθρα
Saucony

Heday Road

Kallithea Run

Taygetos Challenge

Evchidios Athlos

Poseidon Half Marathon

X-treme Stores
Cognifuel
22 Δεκ 22 ← πίσω

Μάθε πόσο βάρος σηκώνεις όταν κάνεις έλξεις στο μονόζυγο

fmh.gr
πηγή: https://www.fmh.gr

Οι έλξεις στο μονόζυγο είναι μια από τις πιο δύσκολες ασκήσεις στη γυμναστική καθώς απαιτεί να σηκώσεις σχεδόν το 100% του βάρους σου. Για να το πετύχεις αυτό πρέπει να έχεις αρκετή δύναμη και συντονισμό σε όλο άνω σώμα.

Γράφει ο Σπύρος Βαρότσης, Γυμναστής, Αγιος Δημήτριος, Αθήνα


Είναι μια άσκηση που μπορεί να σου δώσει ισχυρό κίνητρο και φυσικά μεγάλη αυτοπεποίθηση και υπερηφάνεια μόλις την καταφέρεις. Μόλις φτάσεις στο σημείο να κάνεις πολλές επαναλήψεις τότε η αυτοπεποίθησή σου εκτοξεύεται.

Τα οφέλη της είναι πολλαπλά καθώς μπορεί να σου δώσει δύναμη, υπερτροφία και καλό συντονισμό σε όλο τον άνω κορμό, αρκεί βέβαια να εκτελείς τις έλξεις με σωστή τεχνική.

Πως θα κάνω περισσότερες έλξεις; Ότι χρειάζεται να ξέρεις αν είσαι αρχάριος, μέσος ή προχωρημένος για να κάνεις πιο πολλές.


Όμως πόσο βάρος σηκώνεις πραγματικά κάνοντας έλξεις;

Συνήθως όταν κάνουμε έλξεις στο μονόζυγο και άλλες ασκήσεις με το σωματικό βάρος  όπως push ups, βυθίσεις στο δίζυγο, ακροστασίες για γάμπες, θεωρούμε ότι τα κιλά που σηκώνουμε αντιστοιχούν στο ίδιο το βάρος μας.

Η αλήθεια όμως είναι ότι σηκώνουμε ένα ποσοστό του βάρους μας.

Σε κάποιες ασκήσεις πλησιάζει στο 100% όπως στην περίπτωση των έλξεων ενώ σε κάποιες άλλες όπως τα push ups είναι αρκετά λιγότερο.

Προκειμένου να κάνουμε γρήγορους υπολογισμούς στο γυμναστήριο, ίσως να είναι αρκετό να υπολογίσουμε το πλήρες σωματικό βάρος. Αν θέλουμε όμως να είμαστε πιο ακριβείς θα πρέπει να γνωρίζουμε ότι στις έλξεις σηκώνουμε το 92,8% του βάρους μας.

ποσο βαρος σηκωνεις με ελξεις


Πώς προκύπτει αυτό το νούμερο;

Πάμε να το δούμε.

Στο μονόζυγο ανυψώνουμε τον κορμό, τα πόδια, το κεφάλι και το μεγαλύτερο μέρος από τους βραχίονες. Αυτό που δεν ανυψώνουμε καθόλου είναι οι πήχεις μας και ένα μέρος από τους βραχίονες άρα πρέπει να βγάλουμε αυτά τα μέρη από την εξίσωση.

  • Συνολικό σώμα = 100%
  • Το κάθε χέρι (βραχίονας, πήχης, παλάμη) αντιστοιχεί στο 4,715% , άρα και τα 2 χέρια μαζί αντιστοιχούν στο 9.43% του βάρους μας.


Στην τελική εξίσωση έχουμε

Ολικό Σώμα (100%) – 2 χέρια (9.43%) + ροπή 2 βραχιόνων (2 x2,63) x (1-0,5763) = 92,8%

Για την ακρίβεια λοιπόν ανυψώνουμε με τις έλξεις το 92,8% του βάρους μας.

Πηγή: https: exrx.net

Μερικά παραδείγματα

  • Αν είσαι 100 κιλά, σηκώνεις 92,8 κιλά
  • Αν είσαι 90 κιλά, σηκώνεις 83,5 κιλά
  • Αν είσαι 80 κιλά, σηκώνεις 74,2 κιλά
  • Αν είσαι 70 κιλά, σηκώνεις  65 κιλά
  • Αν είσαι 60 κιλά, σηκώνεις  55,7 κιλά
  • Αν είσαι 50 κιλά, σηκώνεις  46,4 κιλά


Όπως καταλαβαίνουμε είναι μια άσκηση που εξαρτάται ευθέως από το σωματικό μας βάρος. Το βάρος όμως είναι ένας μόνο παράγοντας που επηρεάζει την άσκηση.

Αν θέλεις να την κατακτήσεις πρέπει να έχεις υπομονή, επιμονή και συνέπεια. Γι αυτό συνέχισε να εξασκείσαι.

ΔΙΑΒΑΣΕ ΑΚΟΜΑ: Δες πως θα κάνεις περισσότερες έλξεις


Ακολούθησε το fmh.gr στο Google News, στο Twitter, στο Facebook στο Υoutube και στο Instagram

Σπύρος Βαρότσης, Γυμναστής, Αγιος Δημήτριος, Αθήνα


πηγή: https://www.fmh.gr
Σου άρεσε αυτό το άρθρο; Μοιράσου το με τους φίλους σου!

Κάντε "like" στη σελίδα μας στο facebook για όλα τα τελευταία Running News!

...διάβασε επίσης
Ηλεκτρολύτες. Γιατί είναι απαραίτητοι όταν κάνεις βάρη; Τα Σημαντικά Οφέλη των BCAA S Αμινοξέων στην Αθλητική Απόδοση και το Τρέξιμο – και 5 Συμπληρώματα και Μπάρες με BCAA S που επιλέγουν οι Δρομείς

Poseidon Half Marathon
Σχόλια αναγνωστών
...διάβασε επίσης
ΕΚΤΑΚΤΟ ΑΝΑΚΟΙΝΩΘΕΝ. Από τον Κώστα Τσαγκαράκη, δρομέα για πάνω από 68 χρόνια και «μαραθωνοδρόμο» Επτά λεπτά ψυχής | Seven Minutes of Soul - Full Documentary by Panos Vlahos
Αφιέρωμα Πανελλήνιο Πρωτάθλημα βάδην: Τεσσαρακοστά γενέθλια για τις γυναίκες – 123 χρόνια ιστορίας για τους άνδρες World Ranking: Η περιγραφή και τα μυστικά του συστήματος αξιολόγησης των επιδόσεων των πρωταθλητών
Nutrition News

Arafineios Dromos

Marousi Run

Crete Marathon

Volos Half Marathon

VO2 store

Πρέπει να διαβάσετε
16 Φεβ 24
Τα νέα FuelCell SC Elite v4 και FuelCell Rebel v4 της New Balance
Η New Balance εξελίσσει το ρόστερ της πιο εκρηκτικής σειράς της με την ανακοίνωση του νέου FuelCell Rebel v4 και του νέου FuelCell SuperComp Elite v4 στην Ελληνική αγορά.
03 Ιαν 24
Τρέξιμο: Η προπονητική προετοιμασία για τη νέα χρονιά ξεκινάει στο RUNAWAY
Το RUNAWAY Gate στην Κηφισιά (Γεωργίου Λύρα 53), ένας ανακαινισμένος πολυχώρος άθλησης, φτιαγμένος από δρομείς για δρομείς, άνοιξε την πύλη του και σoυ προσφέρει «διέξοδο» προς... τον καλύτερο εαυτό σου!
20 Δεκ 23
Στις 31 Μαρτίου τρέχουμε στον Αραφήνειο Δρόμο με την ομάδα του RunningNews.gr
Ο Αραφήνειος Δρόμος είναι πλέον ο δρομικός ανοιξιάτικος θεσμός της Ανατολικής Αττικής με αφετηρία και τερματισμό το Πάρκο Αναψυχής - Κολυμβητήριο Ραφήνας. Οι Δρόμοι σε Δημόσια Οδό περιλαμβάνουν τις αποστάσεις των 10 χλμ. και 5χλμ. για δρομείς ηλικίας από 12 ετών και άνω.

©2005-2023 RunningNews.gr: Τα πάντα για το τρέξιμο, το δρομέα και τους αγώνες δρόμου. Ενημέρωση, Αρθρογραφία, Φωτογραφίες, Βίντεο, Φόρουμ - Όροι Χρήσης
Επικοινωνήστε μαζί μας για οτιδήποτε επιθυμείτε στο info [at] runningnews [dot] gr - Αν επιθυμείτε να διαφημιστείτε στο RunningNews.gr δείτε εδω

SportsWeb.gr Network: RunningNews.gr - trinews.gr - Runster.gr - Energy Races - duathlon.gr - Nutrition News - Fitness Pulse