Marathon EXPO
Αρχική Ειδήσεις Καλεντάρι Αποτελέσματα Ενημέρωση Εικόνες Άρθρα Εξοπλισμός Forum Διαφήμιση
Trinews.gr NSCoaching My Athlete Energy Photos Energy Races Kasimis Training
Άρθρα
Saucony

Ioannina Lake Run

Lamia Night Run

Marathon Half Marathon

Chios Half Marathon

X-treme Stores
31 Μάρ 11 ← πίσω

Τρέξιμο στις ανηφόρες – κατηφόρες

Βασίλης Κρομμύδας

Το τρέξιμο σε ανώμαλο έδαφος είναι ένας από τις καλύτερους τρόπους προπόνησης για την αύξηση της δύναμης και της αντοχής.

Αν και το συνεχόμενο μεγάλο τρέξιμο σε ευθεία διαδρομή προτείνεται για την αύξηση της αντοχής στους ποδηλάτες, το τρέξιμο σε διαδρομή με ανηφόρες και κατηφόρες έχει διαφορετική προπονητική προσέγγιση σε σχέση με το τρέξιμο σε ευθεία.

Το τρέξιμο σε ανώμαλο έδαφος μοιάζει κατά μια έννοια με κυκλική προπόνηση για την αύξηση της δύναμης μιας και αυτό το έδαφος βοηθάει περισσότερο στην αύξηση της μυϊκής δύναμης στα πόδια, πράγμα πολύ σημαντικό για την ποδηλασία.

Εκτός από την αύξηση της μυϊκής δύναμης βοηθάει στην βελτίωση της τεχνικής και στην οικονομία της κίνησης.

Αυτή η προπονητική μέθοδος θα πρέπει να ξεκινάει μόνο όταν έχει κάποιος είδη πολύ καλή βάση, χιλιόμετρα και εμπειρία στο τρέξιμο. Αν εσείς θέλετε να ξεκινήσετε αυτού του είδους την προπόνηση θα πρέπει να αυξάνετε τον όγκο της πολύ σταδιακά. Πριν το ξεκίνημα της προπόνησης θα πρέπει να κάνετε καλό ζέσταμα, συνήθως προτείνεται χαλαρό τρέξιμο για 5-10 λεπτά και μερικές ασκήσεις διατάσεων για τον κορμό και τα πόδια. Αν και δεν υπάρχει απόλυτη τεχνική για το τρέξιμο σε ανηφόρα εμείς θα δώσουμε μερικές βασικές συμβουλές.


Όταν ξεκινάτε το τρέξιμο σε ανηφόρα πρέπει να μειώνετε τον διασκελισμό και να αυξάνετε την συχνότητα. Η πλάτη πρέπει να είναι ευθεία, οι μηροί εκτίνονται λίγο πιο μπροστά και τα χέρια είναι λίγο πιο χαμηλά απ’ ότι συνήθως.

Μερικοί αθλητές για να μπορέσουν να διατηρήσουν σωστά την τεχνική τους κοιτάζουν λίγο πιο πάνω από το ιδανικό. Κι αυτό γιατί αν κοιτάζεις χαμηλά είναι πιο δύσκολο να κρατήσεις το σώμα ευθεία και οι μηροί δεν σηκώνονται όσο πρέπει, έτσι το τρέξιμο σταματάει να είναι όσο αποδοτικό χρειάζεται. Το μεγαλύτερο λάθος που μπορεί να κάνει κάποιος τρέχοντας σε ανηφόρα είναι να δίνει πολύ μεγάλη ένταση στα χέρια που χωρίς να ταιριάζει με την συχνότητα των ποδιών. Τα χέρια πρέπει να δουλεύουν σαν το εκκρεμές, δηλαδή χωρίς να ξοδεύεις πολύ ενέργεια. Οι αγκώνες θα πρέπει να είναι τόσο λυγισμένοι έτσι ώστε να ταιριάζει η ένταση της άσκησης με την ταχύτητα και τον διασκελισμό.

Στην κατηφόρα συνήθως οι περισσότεροι δρομείς δεν δίνουν ιδιαίτερη σημασία και προσοχή και μοιάζει περισσότερο με χαλάρωμα. Αυτό όμως είναι μεγάλο λάθος, γιατί το τρέξιμο σε κατηφόρα και ιδιαίτερα με μεγάλη κλίση και με μεγάλη ταχύτητα επιβαρύνει έντονα τις μυϊκές ομάδες όλου το σώματος αλλά ιδιαίτερα των ποδιών και τους μηρούς. Πολύ σημαντικό αλλά συγχρόνως και δύσκολο είναι να κρατήσεις την σωστή στάση του σώματος σε σχέση με την κλίση του εδάφους, το πιο συνηθισμένο λάθος, αλλά και φυσιολογικό να συμβαίνει, είναι να κρατάει το σώμα του ο αθλητής προς τα πίσω. Αυτό όμως δεν είναι σωστό γιατί χαλάει ιδιαίτερα η τεχνική και επιβαρύνονται περισσότερο τα ισχία. Πολύ βασικό είναι κατά τον διασκελισμό τα πόδια να μην φρενάρουν στο έδαφος αλλά να προσπαθείτε να «ρολάρουν».

Πρέπει να προσέξετε πολύ στις πρώτες προπονήσεις στην κατηφόρα να μην είναι πολύ έντονη η επιβάρυνση από απότομες κλίσεις ώστε να δώσετε την δυνατότητα στο μυοσκελετικό σύστημα να κάνει όσο το δυνατόν πιο ομαλές προσαρμογές.

Η προπόνηση σε ανώμαλο έδαφος θα πρέπει να μπει στο πρόγραμμα σας σταδιακά και ελέγχοντας την επιβάρυνση. Τέλος επιβάλλεται μεταξύ αυτών των προπονήσεων να υπάρχουν ημέρες ξεκούρασης ή πολύ χαλαρής προπόνησης ως ενεργητική αποκατάσταση.


Βασίλης Κρομμύδας

Σου άρεσε αυτό το άρθρο; Μοιράσου το με τους φίλους σου!

Κάντε "like" στη σελίδα μας στο facebook για όλα τα τελευταία Running News!

...διάβασε επίσης
Κυκλική προπόνηση με την Πωλίνα Τριγωνίδου Πως να τρέχετε καλά για πάντα (το 2o μέρος για τρέξιμο μέχρι τα ...100)!

Runster
Σχόλια αναγνωστών
...διάβασε επίσης
Εγκάρσιος κοιλιακός: Γιατί και πως να τον γυμνάσω Καμιά ελπίδα… βουλευτής χαρακτηρίζει τους αγώνες δρόμου «ψεκδηλώσεις» και «αντικοινωνική συμπεριφορά»
Βουλευτής ζητά να απαγορευτούν οι αγώνες δρόμου αποκαλώντας τους αθλούμενους «οπαδούς»! Υπεραποστάσεις «Η Στροφή στην Εσωτερικότητα του Εαυτού». Μια Φαινομενολογική Εμπειρική Έρευνα
FitnessPulse

Rundome.gr

Runster.gr

Thessaloniki Night Half Marathon

Πρέπει να διαβάσετε
12 Ιουλ 22
Το Rundome ανοίγει στο κέντρο της Αθήνας αυτήν την Παρασκευή 15/07 και θα γίνει το αγαπημένο Running Specialist Store της πόλης
Ένας καινούργιος χώρος για όλους τους δρομείς έρχεται στις 15 Ιουλίου, Μητροπόλεως 76, στο κέντρο της Αθήνας. Το Rundome, ανοίγει τις πόρτες του στους φίλους του τρεξίματος και τους υποδέχεται σε ένα πλήρως εξοπλισμένο και σύγχρονο χώρο στην καρδιά της πόλης για να προσφέρει high end υπηρεσίες.
11 Ιουλ 22
«Αυτό το παπούτσι είναι για σένα»

Είναι πράγματι τόσο απλό. Το νέο 1080v12 της New Balance με τεχνολογία Fresh Foam X είναι σχεδιασμένο για όλους. «Εάν φτιάχναμε μόνο ένα αθλητικό παπούτσι, αυτό θα ήταν το 1080»

06 Ιουλ 22
Ανεβάστε Ταχύτητα με το Κορυφαίο και Πολυαναμενόμενο Puma Deviate Nitro Elite Racer!
Το νέο Deviate Nitro Elite Racer της PUMA θα ξεπεράσει κάθε σας προσδοκία κάνοντας τη διαφορά με τεχνολογίες και χαρακτηριστικά άλλου επιπέδου.
11 Ιουν 22
ΟΠΑΠ MARATHON expo 2022 - Εκεί όπου αθλητισμός και πολιτισμός τέμνονται δημιουργικά
Η ΟΠΑΠ MARATHON expo, η μεγαλύτερη εμπορική έκθεση αθλητικών ειδών και εξοπλισμού στην Ελλάδα, θα πραγματοποιηθεί για άλλη μία χρονιά στο εκθεσιακό κέντρο Κλειστό Π. Φαλήρου (πρώην TAE KWON DO) από τις 9 έως και τις 12 Νοεμβρίου 2022.


©2005-2021 RunningNews.gr: Τα πάντα για το τρέξιμο, το δρομέα και τους αγώνες δρόμου. Ενημέρωση, Αρθρογραφία, Φωτογραφίες, Βίντεο, Φόρουμ - Όροι Χρήσης
Επικοινωνήστε μαζί μας για οτιδήποτε επιθυμείτε στο info [at] runningnews [dot] gr - Αν επιθυμείτε να διαφημιστείτε στο RunningNews.gr δείτε εδω

SportsWeb.gr Network: RunningNews.gr - trinews.gr - Runster.gr - Energy Races - duathlon.gr - Nutrition News - Fitness Pulse