Thessaloniki Night Half Marathon
Αρχική Ειδήσεις Καλεντάρι Αποτελέσματα Ενημέρωση Εικόνες Άρθρα Εξοπλισμός Forum Διαφήμιση
blank blank My Athlete Energy Photos RUNAWAY Kasimis Training
Άρθρα
Runner Store



Half Marathon Thiva Epaminondas

X-treme Stores
Cetilar
06 Αυγ 22 ← πίσω

Συνέπεια στην προπόνηση

Ζήσης Πετσόπουλος

Η συνέπεια είναι ένας όρος ο οποίος χρησιμοποιείται από τους περισσότερους προπονητές και θεωρείται βασικό συστατικό της επιτυχίας μιας προπονητικής περιόδου. Συχνά, οι αθλητές ακούνε την φράση πως "η συνέπεια είναι το κλειδί της επιτυχίας" επισημαίνοντας έτσι την σημασία της. Τι σημαίνει αυτό στην πραγματικότητα? Σχετίζεται η συνέπεια με το να τρέχει κάποιος όσο πιο συχνά γίνεται?  Ή με το να πετυχαίνει έναν συγκεκριμένο στόχο χιλιομέτρων?  Να αποδίδει σε κάθε προπόνηση? Πώς ορίζουμε στην πραγματικότητα τη συνέπεια στην προπόνηση?   
           

Θα μπορούσαμε να ορίσουμε τη συνέπεια στην προπόνηση ως την ικανότητα κάποιου να συνδυάζει διαδοχικές ‘’καλές’’ εβδομάδες προπόνησης για ένα εύλογο χρονικό διάστημα. Να σημειωθεί εδώ ότι δεν μπορεί κάθε  εβδομάδα ή κάθε τρέξιμο να πηγαίνει και να αποδίδει πάντα υπέροχα, αυτό είναι μη ρεαλιστικό. Δεν χρειάζεται να επιτυγχάνονται πάντα  τέλειες εβδομάδες, αλλά να επιδιώκεται  ένα συνεχές κλείσιμο των εβδομαδιαίων προπονήσεων που αν μπορούσε να βαθμολογηθεί τότε θα βαθμολογούταν με 7-8 στα 10. Βασικές νοητικές ικανότητες της συνέπειας είναι η αυτοπεποίθηση, η εμπιστοσύνη και η αυτοσυγκράτηση. Χωρίς αυτές δύσκολα κάποιος να είναι συνεπής.

Η προπόνηση είναι μία πολυσύνθετη διαδικασία και εδώ κρύβεται η πραγματική αξία της συνέπειας. Υπάρχει μια φράση που λέει: "στοχεύστε να είστε καλοί στο να είστε συνεπείς παρά να στοχεύετε στο να είστε συνεχώς καλοί". Αν κάποιος πετυχαίνει μικρές βελτιώσεις κάθε εβδομάδα για μεγάλο χρονικό διάστημα, αυτό θα οδηγήσει μακροχρόνια σε εξαιρετικά σημαντικά οφέλη. Προσέξτε το παρακάτω παράδειγμα: αν κάποιος βελτιωνόταν ΣΤΑΘΕΡΑ σε κάτι κατά 0,1% κάθε ημέρα του έτους, το αποτέλεσμα αυτού θα οδηγούσε σε μια βελτίωση της τάξεως του 36% μέσα σε ένα χρόνο. Πολλά μικρά και διαρκή οφέλη θα οδηγήσουν σε βάθος χρόνου σε μεγαλύτερα.

Συνοψίζοντας, πώς μπορεί κάποιος να είναι πιο συνεπής? Πώς μπορεί να αυξήσει τις πιθανότητες να προπονείται  με τις ελάχιστες δυνατές διακοπές και να δώσει στον εαυτό του τη δυνατότητα να εκτελεί καλές προπονήσεις σε τακτική βάση?

Παρακάτω παραθέτονται ορισμένες προτάσεις και σκέψεις αναφορικά με το πώς μπορεί κάποιος να πετύχει την συνέπεια στην προπόνησή του:

  • Αξιολόγηση της προσπάθειας (effort) στο τρέξιμο ΚΑΙ  επίγνωση του πότε πρέπει να γίνει ένα διάλειμμα για χαλάρωση και αποκατάσταση.

 

  • Συνειδητοποίηση του ότι οι σκληρές προπονήσεις δεν έχουν σκοπό να εξουθενώσουν και να διαλύσουν σωματικά τον αθλούμενο.

 

  • Προσοχή έτσι ώστε ότι ο συνολικός προπονητικός όγκος να είναι βιώσιμος και ρεαλιστικός για μια χρονική περίοδο.


 

  • Επίγνωση για το πώς ανταποκρίνεται το σώμα σε διαφορετικούς τύπους προπόνησης. Εάν κάποιος γνωρίζει ότι κάτι είναι ιδιαίτερα επίπονο για το σώμα του, πρέπει να φροντίζει να δίνει μεγαλύτερο χρόνο αποκατάστασης σε αυτό.

 

  • Ενσωμάτωση προπόνησης δύναμης στον προπονητικό κύκλο με στόχο την ελαχιστοποίηση πιθανού κινδύνου τραυματισμού.

 

  • Κίνητρο. Είναι εξαιρετικά σημαντικό ο καθένας να κρατάει την προπόνηση ενδιαφέρουσα, να θέτει στον εαυτό του απαιτητικούς αλλά ταυτόχρονα ρεαλιστικούς στόχους όπως επίσης και να έχει συναθλούμενους και έναν προπονητή που θα τους κάνει να νιώθουν αθλητική υπευθυνότητα και σοβαρότητα.

 

 

Πετσόπουλος Ζήσης

      Προπονητής δρόμων αντοχής

     Απόφοιτος Σ.Ε.Φ.Α.Α του ΕΚΠΑ

    Ειδικότητα Κλασικού Αθλητισμού – Αθλητικοί Δρόμοι

Σου άρεσε αυτό το άρθρο; Μοιράσου το με τους φίλους σου!


...διάβασε επίσης
Οι βασικοί παράγοντες που καθορίζουν την διάρκεια έντασης στο τρέξιμο Οι καλύτερες Ελληνίδες Μαραθωνοδρόμοι για το 2024

Runster
Σχόλια αναγνωστών
...διάβασε επίσης
Αν τρέχω, χρειάζεται να κάνω προπόνηση δύναμης για τα πόδια; Γίνε πιο δυνατός δρομέας με αυτά τα 8 Tips!
Ο τύπος που πουλούσε κάθαρση στον ελληνικό αθλητισμό και κουνούσε το δάκτυλο σε όλους ήταν απλά άλλος ένας κοινός τραμπούκος; Τι παιχνίδια παίζονται στην πλάτη του Νυχτερινού Ημιμαραθωνίου Θεσσαλονίκης;
Nutrition News

Salomon

Πρέπει να διαβάσετε
15 Ιουν 24
Θες να ξεκινήσεις τρέξιμο ή να προετοιμαστείς για τον επόμενο σου αγώνα? Το RUNAWAY είναι για σένα
Το RUNAWAY Gate στην Κηφισιά (Γεωργίου Λύρα 53), ένας ανακαινισμένος πολυχώρος άθλησης, φτιαγμένος από δρομείς για δρομείς, άνοιξε την πύλη του και σoυ προσφέρει «διέξοδο» προς... τον καλύτερο εαυτό σου!
30 Μαϊ 24
Styx Trail Race 2024: Ο πιο μουσικός αγώνας ορεινού τρεξίματος
Η ΚΟΙΝ.Σ.ΕΠ. "ΔΙΑΒΑ", σε συνεργασία με το Χιονοδρομικό Κέντρο Καλαβρύτων, διοργανώνει το Styx Trail Race 2024, powered by The NorthFace, ως μέρος του Helmos Mountain Festival. Το Σάββατο 22 και την Κυριακή 23 Ιουνίου 2024
23 Μαϊ 24
16 Ιουνίου «Τρέχουμε για τα Παιδιά με αναπηρία» Στηρίζουμε τον ΕΘΕΛΟΝΤΙΣΜΟ στο Π.Α.Α.ΠΑ. Βούλας, αγκαλιάζουμε τον θεσμό της ΑΝΑΔΟΧΗΣ
Το Κέντρο Κοινωνικής Πρόνοιας Περιφερειακής Αττικής (Κ.Κ.Π.Π.Α) και ο Σύλλογος Ιωνάς ΑμεΑ διοργανώνουν για 2η συνεχή χρονιά την Κυριακή 16 Ιουνίου 2024 το απόγευμα, στον χώρο που στεγάζεται το Παράρτημα Αποθεραπείας & Αποκατάστασης Παιδιών με Αναπηρία Βούλας (Π.Α.Α.ΠΑ. Βούλας, πρώην ΠΙΚΠΑ Βούλας),


©2005-2023 RunningNews.gr: Τα πάντα για το τρέξιμο, το δρομέα και τους αγώνες δρόμου. Ενημέρωση, Αρθρογραφία, Φωτογραφίες, Βίντεο, Φόρουμ - Όροι Χρήσης
Επικοινωνήστε μαζί μας για οτιδήποτε επιθυμείτε στο info [at] runningnews [dot] gr - Αν επιθυμείτε να διαφημιστείτε στο RunningNews.gr δείτε εδω

SportsWeb.gr Network: RunningNews.gr - trinews.gr - Runster.gr - Energy Races - duathlon.gr - Nutrition News - Fitness Pulse