Thessaloniki Night Half Marathon
Αρχική Ειδήσεις Καλεντάρι Αποτελέσματα Ενημέρωση Εικόνες Άρθρα Εξοπλισμός Forum Διαφήμιση
blank blank My Athlete Energy Photos RUNAWAY Kasimis Training
Άρθρα
Runner Store

Nitecore VASILIKOS

Half Marathon Thiva Epaminondas

X-treme Stores
Cetilar
22 Δεκ 22 ← πίσω

Μάθε πόσο βάρος σηκώνεις όταν κάνεις έλξεις στο μονόζυγο

fmh.gr
πηγή: https://www.fmh.gr

Οι έλξεις στο μονόζυγο είναι μια από τις πιο δύσκολες ασκήσεις στη γυμναστική καθώς απαιτεί να σηκώσεις σχεδόν το 100% του βάρους σου. Για να το πετύχεις αυτό πρέπει να έχεις αρκετή δύναμη και συντονισμό σε όλο άνω σώμα.

Γράφει ο Σπύρος Βαρότσης, Γυμναστής, Αγιος Δημήτριος, Αθήνα


Είναι μια άσκηση που μπορεί να σου δώσει ισχυρό κίνητρο και φυσικά μεγάλη αυτοπεποίθηση και υπερηφάνεια μόλις την καταφέρεις. Μόλις φτάσεις στο σημείο να κάνεις πολλές επαναλήψεις τότε η αυτοπεποίθησή σου εκτοξεύεται.

Τα οφέλη της είναι πολλαπλά καθώς μπορεί να σου δώσει δύναμη, υπερτροφία και καλό συντονισμό σε όλο τον άνω κορμό, αρκεί βέβαια να εκτελείς τις έλξεις με σωστή τεχνική.

Πως θα κάνω περισσότερες έλξεις; Ότι χρειάζεται να ξέρεις αν είσαι αρχάριος, μέσος ή προχωρημένος για να κάνεις πιο πολλές.


Όμως πόσο βάρος σηκώνεις πραγματικά κάνοντας έλξεις;

Συνήθως όταν κάνουμε έλξεις στο μονόζυγο και άλλες ασκήσεις με το σωματικό βάρος  όπως push ups, βυθίσεις στο δίζυγο, ακροστασίες για γάμπες, θεωρούμε ότι τα κιλά που σηκώνουμε αντιστοιχούν στο ίδιο το βάρος μας.

Η αλήθεια όμως είναι ότι σηκώνουμε ένα ποσοστό του βάρους μας.

Σε κάποιες ασκήσεις πλησιάζει στο 100% όπως στην περίπτωση των έλξεων ενώ σε κάποιες άλλες όπως τα push ups είναι αρκετά λιγότερο.

Προκειμένου να κάνουμε γρήγορους υπολογισμούς στο γυμναστήριο, ίσως να είναι αρκετό να υπολογίσουμε το πλήρες σωματικό βάρος. Αν θέλουμε όμως να είμαστε πιο ακριβείς θα πρέπει να γνωρίζουμε ότι στις έλξεις σηκώνουμε το 92,8% του βάρους μας.

ποσο βαρος σηκωνεις με ελξεις


Πώς προκύπτει αυτό το νούμερο;

Πάμε να το δούμε.

Στο μονόζυγο ανυψώνουμε τον κορμό, τα πόδια, το κεφάλι και το μεγαλύτερο μέρος από τους βραχίονες. Αυτό που δεν ανυψώνουμε καθόλου είναι οι πήχεις μας και ένα μέρος από τους βραχίονες άρα πρέπει να βγάλουμε αυτά τα μέρη από την εξίσωση.

  • Συνολικό σώμα = 100%
  • Το κάθε χέρι (βραχίονας, πήχης, παλάμη) αντιστοιχεί στο 4,715% , άρα και τα 2 χέρια μαζί αντιστοιχούν στο 9.43% του βάρους μας.


Στην τελική εξίσωση έχουμε

Ολικό Σώμα (100%) – 2 χέρια (9.43%) + ροπή 2 βραχιόνων (2 x2,63) x (1-0,5763) = 92,8%

Για την ακρίβεια λοιπόν ανυψώνουμε με τις έλξεις το 92,8% του βάρους μας.

Πηγή: https: exrx.net

Μερικά παραδείγματα

  • Αν είσαι 100 κιλά, σηκώνεις 92,8 κιλά
  • Αν είσαι 90 κιλά, σηκώνεις 83,5 κιλά
  • Αν είσαι 80 κιλά, σηκώνεις 74,2 κιλά
  • Αν είσαι 70 κιλά, σηκώνεις  65 κιλά
  • Αν είσαι 60 κιλά, σηκώνεις  55,7 κιλά
  • Αν είσαι 50 κιλά, σηκώνεις  46,4 κιλά


Όπως καταλαβαίνουμε είναι μια άσκηση που εξαρτάται ευθέως από το σωματικό μας βάρος. Το βάρος όμως είναι ένας μόνο παράγοντας που επηρεάζει την άσκηση.

Αν θέλεις να την κατακτήσεις πρέπει να έχεις υπομονή, επιμονή και συνέπεια. Γι αυτό συνέχισε να εξασκείσαι.

ΔΙΑΒΑΣΕ ΑΚΟΜΑ: Δες πως θα κάνεις περισσότερες έλξεις


Ακολούθησε το fmh.gr στο Google News, στο Twitter, στο Facebook στο Υoutube και στο Instagram

Σπύρος Βαρότσης, Γυμναστής, Αγιος Δημήτριος, Αθήνα


πηγή: https://www.fmh.gr
Σου άρεσε αυτό το άρθρο; Μοιράσου το με τους φίλους σου!


...διάβασε επίσης
Αν τρέχω, χρειάζεται να κάνω προπόνηση δύναμης για τα πόδια; Το mindset κάνει την διαφορά (Μindset makes the difference)

Runster
Σχόλια αναγνωστών
...διάβασε επίσης
Ο τύπος που πουλούσε κάθαρση στον ελληνικό αθλητισμό και κουνούσε το δάκτυλο σε όλους ήταν απλά άλλος ένας κοινός τραμπούκος; Προπόνηση + Ζέστη
Γρηγόρης Σκουλαρίκης: «Η ζωή μου είναι συνυφασμένη με το τρέξιμο» Γίνε πιο δυνατός δρομέας με αυτά τα 8 Tips!
Nutrition News

Salomon

Πρέπει να διαβάσετε
15 Ιουν 24
Θες να ξεκινήσεις τρέξιμο ή να προετοιμαστείς για τον επόμενο σου αγώνα? Το RUNAWAY είναι για σένα
Το RUNAWAY Gate στην Κηφισιά (Γεωργίου Λύρα 53), ένας ανακαινισμένος πολυχώρος άθλησης, φτιαγμένος από δρομείς για δρομείς, άνοιξε την πύλη του και σoυ προσφέρει «διέξοδο» προς... τον καλύτερο εαυτό σου!
30 Μαϊ 24
Styx Trail Race 2024: Ο πιο μουσικός αγώνας ορεινού τρεξίματος
Η ΚΟΙΝ.Σ.ΕΠ. "ΔΙΑΒΑ", σε συνεργασία με το Χιονοδρομικό Κέντρο Καλαβρύτων, διοργανώνει το Styx Trail Race 2024, powered by The NorthFace, ως μέρος του Helmos Mountain Festival. Το Σάββατο 22 και την Κυριακή 23 Ιουνίου 2024
23 Μαϊ 24
16 Ιουνίου «Τρέχουμε για τα Παιδιά με αναπηρία» Στηρίζουμε τον ΕΘΕΛΟΝΤΙΣΜΟ στο Π.Α.Α.ΠΑ. Βούλας, αγκαλιάζουμε τον θεσμό της ΑΝΑΔΟΧΗΣ
Το Κέντρο Κοινωνικής Πρόνοιας Περιφερειακής Αττικής (Κ.Κ.Π.Π.Α) και ο Σύλλογος Ιωνάς ΑμεΑ διοργανώνουν για 2η συνεχή χρονιά την Κυριακή 16 Ιουνίου 2024 το απόγευμα, στον χώρο που στεγάζεται το Παράρτημα Αποθεραπείας & Αποκατάστασης Παιδιών με Αναπηρία Βούλας (Π.Α.Α.ΠΑ. Βούλας, πρώην ΠΙΚΠΑ Βούλας),


©2005-2023 RunningNews.gr: Τα πάντα για το τρέξιμο, το δρομέα και τους αγώνες δρόμου. Ενημέρωση, Αρθρογραφία, Φωτογραφίες, Βίντεο, Φόρουμ - Όροι Χρήσης
Επικοινωνήστε μαζί μας για οτιδήποτε επιθυμείτε στο info [at] runningnews [dot] gr - Αν επιθυμείτε να διαφημιστείτε στο RunningNews.gr δείτε εδω

SportsWeb.gr Network: RunningNews.gr - trinews.gr - Runster.gr - Energy Races - duathlon.gr - Nutrition News - Fitness Pulse